اخبار استانی

نماز جمعه پس از ۱۰ ماه در بیرجند برگزار میشود

مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: نماز جمعه این هفته‌ پس از ۱۰ ماه در بیرجند مرکز خراسان جنوبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

گام  ۲۵ هزار میلیاردی در استان

محمودآبادی- پیش بینی می شود  بخش خصوصی  در استان بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کند. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی روز گذشته در کمیته جذب سرمایه گذاری خراسان جنوبی که در اتاق بازرگانی بیرجند برگزار شد،از پیش بینی سرمایه گذاری بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در استان خبر داد. مشیرالحق عابدی اظهار کرد: این کمیته یک زیر کمیته با عنوان بررسی اهلیت سرمایه گذار را دارد. وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بالغ بر ۸۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری در چندین پروژه توسط این گروه سرمایه گذار در استان انجام شود، افزود: رقم ریالی این طرح‌ها بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

بررسی اهلیت سرمایه گذاران

وی با تاکید بر اینکه این طرح‌ها با اولویت بندی پیگیری خواهد شد، تصریح کرد: اتاق بازرگانی و مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی یکسری اقدامات را در خصوص اهلیت سرمایه گذارانی که هفته جاری به استان خواهند آمد را انجام داده‌اند.عابدی ادامه داد: این سرمایه گذاران قرار است با برخی از دستگاه‌ها در زمینه سرمایه گذاری ها مباحثی را مطرح کنند که در قالب انعقاد تفاهم نامه از امکانات دستگاه‌ها بهره مندشود.وی با اذعان به اینکه دستگاه‌های اجرایی ذیربط با امر سرمایه گذاری در ستاد توسعه خاوران اهلیت سرمایه گذاران را تأیید خواهند کرد، گفت: مشکلات سرمایه گذاران در آینده پذیرفته نخواهد بود چرا که مدیران در این ستاد صحه بر حضور سرمایه گذار خواهند گذاشت.کارشناس امور اقتصادی اتاق بازرگانی بیرجند نیز به طرح‌های پیشنهادی سرمایه گذاران اشاره کرد و افزود: طرح احداث کارخانه منسوجات بدون بافت پزشکی با ۲۴۰ هزار یورو میزان اشتغال ۱۵۰ نفر از جمله این طرح‌ها است.

طرح های پیشنهادی سرمایه گذاران

مهدیه ضیائیان عنوان کرد: چندین طرح نیز در حوزه کشاورزی استان از جمله، ترمینال ضبط پسته، احداث کارخانه فرآوری خرما و احداث کارخانه فرآوری زرشک، شیر خشک و فرآوری عناب و کشتارگاه طیور و چندین واحد گلخانه‌ای پیش بینی شده است. به گفته وی اعتبار طرح‌های بخش کشاورزی ۲۷ میلیون و ۷۰ هزار یورو با اشتغال هزار نفر است. وی به اجرای طرح توسعه گردشگری خراشاد هم اشاره کرد و افزود: این طرح با ۲۵ میلیون و ۱۷۲ هزار یورو اجرا خواهد شد که کانون ماندگاری و اشتغال در داخل روستای خراشاد ایجاد می‌کند و حداقل ۱۵۰ نفر شغل هم برای این طرح پیش بینی شده است.وی ادامه داد: طرح احداث استخر سرپوشیده، مرکز رفاهی در بیرجند و مرکز آموزشی در فردوس از طرح‌هایی است که در حوزه آموزش و پرورش پیگیری خواهد شد و پیش بینی سرمایه گذاری این طرح‌ها ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو بوده  و برای بیش از ۱۲۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.به گفته وی احداث باند دوم طبس به یزد احداث باند دوم سربیشه به درح، احداث راه آهن زاهدان- زابل به بیرجند و اتصال به راه آهن سراسری مشهد و احداث باند دوم بیرجند- نهبندان- زاهدان، احداث باند دوم انارک -خور از جمله طرح‌های سرمایه گذار در حوزه راه و شهرسازی است. ضیائیان تصریح کرد: طرحی نیز در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر و ایجاد نیروگاه بادی درح است که سرمایه گذاری به مبلغ ۶۰ میلیون یورو پیش بینی شده و برای ۶۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد. وی عنوان کرد: همچنین طرح پترو پالایشگاه هم برای استان پیشنهاد سرمایه گذاری شده که امیدواریم بعد از گذراندن مراحل تصویب طرح در استان عملیاتی شود. رئیس اتاق بازرگانی بیرجند تیز در این جلسه بر نگهداشت سرمایه گذاری های موجود در استان تاکید کرد و گفت: استراتژی های توسعه استان تدوین شود. محسن احتشام اظهارکرد: این کمیته ذیل ستاد توسعه خاوران تشکیل شده است. وی با اشاره به شعار استاندار جدید خراسان جنوبی مبنی بر تدبیر، تلاش و توسعه اظهارکرد: این شعار برازنده این ستاد می باشد و امیدواریم این جملات زیبا را در فضای عملیاتی پیاده کنیم. وی با بیان اینکه یکی از الزامات توسعه رفتارهای الگویی مدیریتی برای سرمایه گذاری است، عنوان کرد: باید برای سرمایه گذاری در استان ایجاد انگیزه شود.وی به راه اندازی مرکز پژوهش های اقتصادی اتاق بازرگانی بیرجند اشاره کرد و افزود: مدیر این مرکز مسئول دبیرخانه کمیته جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی استان خواهد بود.

خاموشیها قابل پیش بینی و برنامه ریزی نیست

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق در توضیح خاموشی‌ها، گفت: این خاموشی‌های پراکنده قابل پیش بینی و برنامه ریزی‌ از قبل نیست. دادگر اظهار کرد: به دلیل افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری و محدودیت سوخت تحویلی به تعدادی از نیروگاه‌ها، خاموشی‌های پراکنده در برخی مناطق اعمال شده است. وی افزود: از مردم می‌خواهیم با کاهش حداقل۱ تا ۲ درجه از دمای منازل و محل کار و مدیریت مصرف گاز و برق ،‌ امکان استمرار تأمین انرژی را برای همه هموطنان فراهم آورند.

۱۹ میلیارد تومان به اعتبارات بیابان زدایی استان افزوده شد

مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌جنوبی گفت: میزان اعتبارات بیابان زدایی استان در سال جاری ۲۲ میلیارد تومان بود که ۱۹ میلیارد تومان دیگر به این رقم اضافه شده است. علیرضا نصرآبادی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: متأسفانه در بودجه ۱۴۰۰ از محل صندوق توسعه ملی اعتباری چه برای بیابان زدایی و چه آبخیزداری در نظر گرفته نشده است در حالی که در استان‌هایی چون خراسان‌جنوبی با مشکلاتی در این حوزه‌ها رو برو هستند و به این اعتبار نیاز دارند.مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس در فصل بودجه در این خصوص پیگیری‌های لازم را داشته باشند.نصرآبادی در خصوص اعتبار بیابان زدایی استان در سال جاری گفت: هر چند نسبت به سال گذشته بودجه ما کمتر ولی در هر حال معقول بود و در گام اول ۲۲ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که در حال حاضر ۱۹ میلیارد تومان دیگر قطعی شده است. وی در زمینه روند طرح زراعت چوب در خراسان‌جنوبی نیز افزود: در این طرح علاقمندان با همکاری منابع طبیعی اقدام به کاشت گونه‌های سریع الرشد برای تأمین چوب مورد نیاز صنایع و کارخانه‌های ذغال سازی می‌کنند.مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تعهد ما در موضوع زراعت چوب ۵۰ هکتار بوده است، بیان‌کرد: ما طی یک قرارداد با یک شرکت در ۵۰ هکتار، طرح زراعت چوب را داریم و در فردوس نیز طرح زراعت چون در ۵۰ هکتار پیگیری می‌شود.نصرآبادی یادآور شد: در مجموع می‌توان گفت در حوزه طرح زراعت چوب ما دو برابر تعهد پیش رفته‌ایم که امیدواریم هم نیاز صنایع وابسته به چوب در استان را تا حدی برطرف کرده و هم در راستای کاهش قاچاق چوب نقش‌آفرین باشد.

شناسایی ۱۹ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت : در شبانه روز گذشته ۱۹ مبتلای جدید به کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد. وی ادامه داد: تا روز گذشته ۳۵ هزار و ۱۰۱ تست کرونا گرفته شد که منجر به شناسایی ۱۴هزار و ۶۹۲ بیمار شده است. دکتر مهدی زاده افزود : روز گذشته هم ۱۲۲ تست کرونا انجام شد که جمعا ۱۹ بیمار کرونا مثبت شامل ۳ بستری و ۱۶ سرپایی شناسایی شدند. از بیماران کرونایی شناسایی شده ۹ مورد از بیرجند، ۲ مورد فردوس، ۴ مورد از قاین، ۲ مورد از طبس، ۱ مورد سربیبشه و ۲ مورد از خوسف گزارش شده است.

کلید اقتصاد استان معدنی است

ما نسبت به معادن استان،هم حساسیت و هم تعصب داریم. استاندار خراسان جنوبی با بیان این مطلب در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: تعصب و حساسیت ما به این جهت است که معادن از ثروت های اصلی مردم استان و کشور می باشند. ملانوری با تأکید بر این که معادن می توانند محور توسعه باشند، متذکر شد: معادن نباید به دست نا اهلان بیفتند و چنانچه فردی معدنی را ثبت کرده اما نتوانسته است نسبت به راه اندازی آن اقدام کند، باید مجوزش لغو شود. وی، امنیت، شرایط اقلیم، ذخایر معدنی و تنوع کانی های موجود در خراسان جنوبی را فرصت خوبی برای ترغیب سرمایه گذاران، به حضور و فعالیت در استان برشمرد.وی متذکر شد: همه دستگاه های اجرایی مکلفند، شرایط را برای کسانی که به عنوان بهره بردار وارد استان می شوند، تسهیل کنند.استاندار، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را فرصت مغتنمی برای دو حوزه خواند و گفت: این جلسه، زمینه را برای طرح و بررسی مسائل و مشکلات بخش خصوصی فراهم کرده است.  ملانوری اظهار داشت: ما اگر تلاش کنیم همه مسائل را قبل شروع به کار بررسی و فعالیت خود را با پشتوانه برنامه ریزی، کار عالمانه و کارشناسی شده آغاز کنیم، قطعاً در مسیر تولید و بهره برداری با موانع کمتری مواجه می شویم. وی با تأکید بر این که بخشنامه ها  و دستورالعمل ها به صورت نسخه واحد و توسط کارشناسان درکلان کشور نوشته و ابلاغ می گردند، تأکید کرد: قطعاً می توان با عنایت به شرایط اجرا در این بخشنامه ها و دستورالعمل ها، تغییراتی اعمال کرد. استاندار با اشاره به این که، در جبهه کار، ایرادات بخشنامه ها  بروز می کند، گفت: ما به محض این که در حوزه عملیاتی و در زمان اجرای دستورالعمل ها با مشکلی مواجه شویم، باید پیشنهادات خود را برای حل و فصل ایرادات ارائه کنیم.

اولین سود سهام عدالت استانی تا عید واریز می‌شود

اولین سود سهام شرکت‌های استانی عدالت تا دهه فجر و یا حداکثر تا پایان سال واریز می‌شود.
معاون اداره کل اقتصاد خراسان جنوبی گفت: اولین سود سهام شرکت‌های استانی عدالت تا دهه فجر و یا حداکثر تا پایان سال واریز می‌شود. بهروزی افزود :با توجه به آزادسازی سهام عدالت که از ۹ اردیبهشت سال جاری صورت گرفت تاکنون ۶۰ درصد سهام عدالت آزاد شده است و قرار است بقیه سهام نیز تا دهه فجر آزاد شود، بنابراین تا ۲۲ بهمن کل سهام عدالت چه به روش مستقیم و یا غیر مستقیم قابل معامله می‌شود. وی ادامه داد: همچنین به موازات این اقدام کسانی که روش مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که اکثراً در بورس پذیرفته شده‌اند، وارد بورس شده‌اند. پیش از این شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه، سمات اعلام کرده بود، برای برخورداری از سود سهام شرکت‌های استانی سهام عدالت، باید حتماً در سامانه جامع اطلاعات مشتریان ثبت‌نام کرد. معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان جنوبی در این زمینه  اعلام کرد: همه سهامداران برای بهره‌مندی از سود سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی خراسان جنوبی به عنوان اولین شرکتی که در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده است و همچنین برای شرکت در مجامع عمومی و انتخاب هیئت مدیره و برخورداری از سایر مزایایی شرکت سرمایه‌گذاری باید حتماً در سامانه سجام ثبت‌نام کنند. بهروزی گفت: ما به زودی مجمع عمومی و فوق‌العاده شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی در نماد
«وسخراج» برگزار و هیئت مدیره شرکت توسط سهامداران انتخاب می‌شوند و اولین اقدام هم این خواهد بود که سود سهام عدالت را تا دهه فجر امسال و یا اگر نشد تا قبل از عید به حساب سهامداران از طریق سجام واریز می‌کنیم.

نگاه درآمدی استاندار برای شهرداری ها

شهرداری می تواند مالک یک معدن باشد

خیرآبادی-  چه ایرادی دارد شهرداری، معدن بنتونیت یا کارخانه داشته باشد و از قِبَل آن، نیازهای خود را تأمین کند. استاندار خراسان جنوبی روز گذشته در جلسه دیدار فرماندار، ائمه جمعه، شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان فردوس گفت: بهترین راه حل برای رفع مشکلات موجود، این است که  زمینه های
بهره برداری از منابعی که در اختیار داریم را فراهم کنیم. ملانوری خاطرنشان کرد: با استفاده از این پتانسیل ها می توانیم انتظار توسعه را داشته باشیم. وی به وجود برخی مشکلات در حوزه شهرداری های استان اشاره کرد و گفت: ما باید با استفاده از ظرفیت های در اختیار، به تقویت پایه های شهرداری ها، شوراهای اسلامی، و حتی ادارات و نهادها همت کنیم .
استاندار ادامه داد: شهرداری می تواند با سرمایه گذاری بر روی یک یا چند زمینه مختلف، درآمد خوبی برای خود رقم بزند،  چه ایرادی دارد شهرداری، معدن بنتونیت یا کارخانه داشته باشد و از قِبَل آن، نیازهای خود را تأمین کند. ملانوری با تأکید بر این که قانون، دست شهرداری ها را در زمینه سرمایه گذاری باز گذاشته، متذکر شد: این که از این فرصت ها استفاده درستی نکنیم، خسران است. وی به منابع انسانی غنی شهرستان فردوس اشاره کرد و گفت: نیروهای انسانی به جهت ایده پردازی، انگیزه دادن و خلاقیت، جزو منابع توسعه هستند که باید قدر دانسته شوند. وی ادامه داد: اگر قرار است به توسعه برسیم باید دیدمان را بازتر کنیم، مردم را فعال تر کرده و فرهنگ مطالبه گری واقعی و عقلایی را در آنها تقویت کنیم.

رتبه ی برتر استان در امنیت سرمایه گذاری

خراسان جنوبی از نظر امنیت سرمایه‌گذاری در کشور پیشتاز است. استاندار خراسان جنوبی از رتبه برتر این استان در امنیت سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: خراسان جنوبی از نظر امنیت سرمایه‌گذاری در کشور پیشتاز است. حمید ملانوری در نشست سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان گفت: دارا بودن بالاترین شاخص امنیتی در حالی به استان اختصاص یافته که خراسان جنوبی بیش از ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور  افغانستان دارد. وی ظرفیت‌های خراسان جنوبی را کم‌نظیر خواند و افزود: خراسان جنوبی با وجود معادن غنی زغال‌سنگ، مس، سرب، روی، گرانیت، مرمر، سیلیس، بنتونیت و سایر مواد معدنی در زمینه ذخایر معدنی جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود. استاندار خراسان جنوبی ظرفیت‌های این استان در تولید محصولات کشاورزی را مثال‌زدنی دانست و اظهار داشت: خراسان جنوبی علیرغم کم‌بارش بودن، دارای رتبه‌های برتر در زمینه تولید محصولات استراتژیک چون زعفران، زرشک و عناب است و در زمینه تولید انار، پسته و گل نرگس نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار است. وی درخصوص ظرفیت‌های خراسان جنوبی در توسعه صنعت گردشگری گفت: این استان با بهره‌مندی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شامل چهار اثر ثبت جهانی و حدود هزار اثر ثبت ملی همچنین جاذبه‌های گردشگری زیبا و بکر بسیار، فرصت خوبی برای پیشرفت و ترقی در این حوزه دارد. ملانوری از منابع انسانی به عنوان یکی از ارکان مهم سرمایه‌گذاری نام برد و افزود: وجود نیروی کار تحصیلکرده و دانشگاه‌های متعدد، پارک علم و فناوری و بنیاد ملی نخبگان، فرصت مغتنمی است تا سرمایه‌گذاران از آن بهره‌مند شوند.

اجرایی شدن ۷۰ پروژه عمرانی در شهرستان های مرزی استان

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از اجرایی شدن ۷۰ پروژه عمرانی در شهرستان های مرزی استان در قالب تفاهم نامه های محرومیت زدایی خبر داد. خوش خبر با بیان این مطلب در جلسه بررسی اجرای تفاهم نامه های توسعه میان مدت شهرستان های مرزی استان خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای این تفاهم‌نامه ها تاکنون بیش از ۷۰ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان وارد فاز عملیاتی شده است.  وی تأکید کرد: از مجموع این پروژه ها، تاکنون ۲۰ پروژه تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.  وی با اشاره به لزوم تعامل و هم افزایی دستگاه ها، بر استفاده از نیروهای بومی فعال و مشرف به مسائل تاکید کرد. خوش خبر متذکر شد: معین های اقتصادی شهرستان‌های مرزی با هدف آبادانی و پیشرفت به این طرح ورود کرده و به عنوان حامی و کمک کننده در کنار دولت قرار می‌گیرند تا روند خدمت‌ رسانی به مردم تسریع شود. وی تأکید کرد: تمرکز اصلی این نهادها بر روی مسائلی همچون اشتغال، آموزش و آبادانی مناطق می باشد. گفتنی است در راستای اجرای طرح محرومیت زدایی از شهرستان‌های مرزی استان، تفاهم نامه هایی بین استانداری و دستگاه‌های معین به منظور مشارکت در پروژه‌های عمرانی و زیربنایی و همچنین اقتصادی و اشتغالزایی به منظور تسریع در روند توسعه شهرستان‌های مرزی منعقد شده و طی این طرح، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان معین شهرستان نهبندان، بنیاد علوی معین شهرستان درمیان، کمیته امداد امام خمینی(ره) معین بخش درح شهرستان سربیشه و بسیج سازندگی معین شهرستان زیرکوه تعیین شده اند.

استکبار به دنبال تحریف انقلاب است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی روز گذشته  در جمع بخشی از مسئولان فردوس گفت: کسانی که در جبهه درونی و بیرونی استکبار به دنبال عوض کردن شرایط موجود هستند، سعی دارند انقلاب و فرمایشات امام(ره) و رهبری را تحریف کنند.  آیحجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی با اشاره به اهمیت بصیرت بیان کرد: همواره در بعثت پیغمبران، جبهه دنیاپرستان در مقابل پیامبران به ستیز برخاسته‌اند. وی با بیان اینکه جبهه ایمان و حق هرگز شکست نمی‌خورد چراکه به هدف خلقت یعنی انسانیت و عبودیت رسیده است، اظهار کرد: دشمن گاهی به رنگ دین در می‌آید که تشخیص آن نیازمند بصیرت است. حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: گاهی انسان‌های ابله که هدف خلقت را فراموش کرده‌اند، به دنبال مسائل حاشیه‌ای دنیوی می‌روند و سعادت همیشگی را با چند روز سرگرمی مبادله می‌کنند. وی با اشاره به کتاب تورات بیان کرد: این کتاب در طول زمان توسط شیطان‌ها تحریف شده و بدترین نوع جلوه‌های شرک در آن آمده است.

۱۱ میلیارد تومان در بخش گردشگری سرمایهگذاری شد

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان ‌جنوبی گفت: بخش خصوصی امسال ۱۱ میلیارد تومان در حوزه‌ گردشگری استان سرمایه‌گذاری کرده است. حسن رمضانی اعلام کرد: این مقدار سرمایه‌گذاری در ۹ ماه گذشته از سال جاری در بخش‌های مختلف تاسیسات گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی هزینه شده است. وی گفت: بیشترین سرمایه‌گذاری مربوط به راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی بوده و بیشترین سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های فردوس و طبس انجام شده است.

تفاهمنامه احداث ۴۲ کورت اسکواش در روستاهای  استان

تفاهم‌نامه احداث ۴۲ کورت اسکواش به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در روستاهای خراسان جنوبی به امضا رسید. این تفاهم‌نامه چهارجانبه روز گذشته با حضور مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، مدیرکل امور روستایی استانداری خراسان جنوبی، دبیر فدراسیون اسکواش و رئیس هیئت بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی به امضا رسید. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در این آیین گفت: در مرحله نخست این تفاهم‌نامه ۴۲ کورت اسکواش سه طرف با اعتبار ۶۷۲ میلیون تومان در روستاهای استان احداث خواهد شد. حسن عزیزی افزود: این طرح‌ها تا دهه فجر امسال تکمیل و در اختیار جوانان روستایی استان قرار خواهد گرفت. وی با بیان اینکه در مرحله دوم تا شهریور ۱۴۰۰ این کورت‌ها به ۱۰۰ عدد خواهد رسید، اضافه کرد: این کورت‌ها به دلیل کم هزینه بودن و اینکه جزو پروژه‌های ورزشی زودبازده هستند، می‌تواند ورزش اسکواش را در روستاهای استان همگانی کند.

مرکز مخابرات روستای خراشاد به شبکه فیبر نوری وصل شد


 به منظور بهینه سازی و افزایش کیفیت و ارتقاء خدمات‌رسانی به مردم سوئیچ قدیمی مرکز مخابرات خراشاد با تجهیزات جدید (GPON) جایگزین و این روستا به شبکه فیبر نوری استان متصل شد. مدیر مخابرات منطقه گفت: پروژه‌های تعریف شده برای روستاها با هدف افزایش سرعت خدمات مخابراتی، تحقق برنامه‌های دولت الکترونیک صورت گرفته است.

به مناسبت سالگرد تاسیس و دهه فجر ارائه می شود

طرح ویژه تسهیلات خرید مسکن بانک مسکن

مدیر شعب بانک مسکن خراسان جنوبی گفت : از ۲۵ دی ماه به مناسبت سالروز تاسیس بانک مسکن و دهه فجر ، طرح ویژه اعطای تسهیلات خرید مسکن به صورت توام (بدون سپرده و اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن) در دستور کار تمامی شعب بانک در سرتاسر استان قرار می گیرد.  محمد رضا بوستان افروز خاطر نشان کرد : سقف تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم در بیرجند معادل ۱۶۰ میلیون تومان و برای سایر شهرهای استان معادل ۱۲۰ میلیون تومان است که متقاضیان این تسهیلات در بازه زمانی ۲۵ دیماه سال جاری تا ۲۲ بهمن می توانند تا ۵۰ درصد مبلغ تسهیلات تا سقف مشخص را از محل تسهیلات بدون سپرده دریافت کنند.  وی ادامه داد: تنها تفاوت این تسهیلات با تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم در مدت زمان بازپرداخت است که معادل ۵ سال در نظر گرفته شده این در حالی است که طول دوره بازپرداخت تسهیلات‌از محل اوراق گواهی حق تقدم معادل ۱۲ سال است.  نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد است. مدیر شعب بانک مسکن استان خراسان جنوبی با اعلام ابلاغ طرح مهر اندیش به عنوان طرحی جدید برای حمایت از مشتریان به شبکه ی بانک مسکن بیان داشت : طرح مهراندیش تا پایان اسفند ماه ۹۹ در شعب بانک مسکن اجرایی است .وی بیان داشت : در صورت واریز نقدی هر میزان از مطالبات غیر جاری تسهیلات پرداختی و همچنین مطالبات مربوط به ضمانت نامه ‌های ضبط شده %۶ ، خالص جرایم محاسبه شده به نسبت واریزی بدهکاران مورد بخشودگی قرار می‌‌گیرد.

وعده مناسب سازی بوستانهای بیرجند برای معلولان

کاری – مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: در راستای مناسب‌سازی فضای شهری، ایجاد فضای مناسب معلولان در پارک‌ها در دستور کار این اداره کل و شهرداری بیرجند قرار دارد. عباسعلی بهاری در نشست ساماندهی پارک‌ها ویژه معلولان افزود: در بخشی از فضای پارک، تجهیزات و امکاناتی برای معلولان مهیا خواهد شد تا علاوه بر به همراه داشتن نشاط و شادی برای معلولان، جنبه توانبخشی نیز برای آنان داشته باشد. وی با بیان این که شهرداری و اداره کل بهزیستی مکان‌های مناسب را برای احداث این فضا مشخص کنند گفت: با توجه به این که بیشترین تعداد معلولان ساکن در محلات سجاد شهر، موسی بن جعفر (ع) و مهرشهر بیرجند هستند، پارک‌های هدف به گونه‌ای انتخاب شود که سطح دسترسی این عزیزان راحت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت