اخبار استانی روز پنج شنبه ۱۶ بهمن ماه ۹۹

تکمیل پروژه سالن علامه فرزان ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون برای پروژه علامه فرزان سه میلیارد هزینه شده است، گفت: تکمیل پروژه ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. نبی زاده ادامه‌داد: برای تجهیز این سالن با وزارت‌خانه رایزنی‌هایی داشته‌ایم ولی این پروژه باید به مرحله‌ای برسد که برای تجهیز آن وزارتخانه کمک کند. وی اظهار کرد : سالن علامه فرزان از جمله سالن‌های استاندارد برای برگزاری کنسرت‌ها ، نمایش‌ها و تئاترها بود.

خودکفایی کشور در تولید کوره های کاشی و سرامیک

برای اولین بار در ایران متخصصان توانستند با مهندسی معکوس به دانشی دست یابند که در خاورمیانه نظیر ندارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  پیشرفت تکنولوژی در چند دهه اخیر برای کم کردن مصرف انرژی، صنعت تولید کاشی و سرامیک را به سمت استفاده از ماشین آلات و ابزارهایی هدایت کرده که سرعت تولید را افزایش می دهد.کارخانه تولید ماشین آلات خطوط تولید کاشی و سرامیک با متراژ بالا تنها کارخانه در خاورمیانه و چهارمین در جهان است که بعد از ایتالیا ، اسپانیا و چین این کوره ها در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ساخته می شود.

چهارمین کارخانه تولید ماشین آلات خطوط تولید کاشی و سرامیک جهان در بیرجند

زارع زاده مدیر فنی کارخانه گفت : برای اولین بار در ایران توانستیم کوره های رولری صنعت کاشی با متراژ بالا و با بهره برداری از تکنولوژی روز دنیا به مرحله ساخت و تولید برسانیم.او افزود : یک کوره متشکل از چندین هزار پیچ است که باد به هم وصل شوند و نباید خطا داشته باشد.زارع زاده گفت : بعد از اتمام ‌مراحل  کار ، کوره ها به کارخانه های مورد استفاده ارسال و در محل نصب می شود.

نبض تولید کاشی و سرامیک تپنده تر می زند

صفدری زاده مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت : این واحد با سرمایه حدود ۲۳ میلیارد تومان ایجاد شده است. او افزود : این کارخانه از سال گذشته تاکنون توانسته ۲ کوره بلند را به کارخانجات کاشی و سرامیک ‌تحویل دهد و اکنون در حال ساخت سومین کوره هستند.کوره قبلی ساخته شده این کارخانه در یکی از کارخانه های تولید کاشی و سرامیک یزد نصب شده است. یکی از کارگران کارخانه گفت : پرسنل تمام کارهای مربوط به فلزکاری و رنگ کاری و آجرکاری و نسوزکاری را انجام می دهند. او گفت : نزدیک ‌به دو سال است در این کارخانه کار می کنم و خوشحالم که سهمی در تولید کشور داریم.

مهندسی معکوس راهی برای گذر از تحریم ها

اقبال مهندس برق کارخانه گفت : در زمینه ساخت قطعات مکانیک کوره ها ، کاملا داخل ایران طراحی و ساخته می شود.او افزود : مهمترین قسمت دستگاه ها که فن های دمنده و مکنده است کاملا بومی‌سازی شده است.اقبال بیان کرد : با استفاده از روش مهندسی معکوس ، سیستم‌کشورهای دیگر که در حال ساخت این ماشین آلات بودند را تجزیه تحلیل کردیم و بعد از این کار شروع به نوشتن برنامه های خاص خود به زبان فارسی کردیم.مهندس برق کارخانه گفت : روال خوبی برای اپراتور شد که بتواند به راحتی با دستگاه کار کند خروجی را ببیند و مهمترین محصول را استخراج کند.

واردکننده دیروز ، تولید کننده و صادرکننده امروز

تا سال های پیش بخش عظیمی از  کوره های مورد استفاده در کارخانجات کاشی و سرامیک از خارج از کشور تامین شد و حالا یکسالی است که با راه اندازی کارخانه تولید ماشین آلات خطوط تولید کاشی و سرامیک در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، این فناوری بومی سازی شده و ساخت هر کوره در این کارخانه از خروج یک میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می کند.تنها کارخانه تولید ماشین آلات خطوط تولید کاشی و سرامیک در خاورمیانه می تواند در کنار تامین نیاز داخلی ، نیاز بازارهای خارجی را هم تامین کند.این ‌واحد تولیدی و صنعتی قرار است در آینده نزدیک برای فروش محصولشان با کشورهای پاکستان عراق و عمان وارد مذاکره شود.

پیشرفت ۵۰ درصدی نهضت گلخانه ای در خراسان جنوبی

رئیس هلال احمر قاینات گفت: به منظور خدمات رسانی به نقاط محروم و بمناسبت دهه فجر یک تیم بهداشتی درمانی به روستای عشایری دوچاهی قاینات اعزام شد. یوسفی با بیان اینکه روستای دوچاهی در ۶۰ کیلومتری شرق قاین واقع شده است، اظهار کرد: ۳۰ نفر از بیماران روستا توسط پزشک داوطلب ویزیت رایگان و داروی رایگان دریافت کردند.

شورای مشورتی در حوزه بانوان استان تشکیل شد

شورای مشورتی استاندار در حوزه بانوان به منظور بهره‌مندی از توان و ظرفیت بانوان در طرح‌های توسعه‌ای استان تشکیل شد. استاندار  گفت: هدف از شکل‌گیری این شورااین است که طی هماهنگی ناشی از مشورت با بانوان توانمند، استان را رو به توسعه ببریم. ملانوری بر استفاده از توان و ظرفیت بانوان در طرح‌های توسعه‌ای استان تاکید کرد و افزود: انتظار ما از بانوان این است که برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان، ایده‌ها و طرح‌های نو بدهند تا بتوانیم از آنچه در اختیار داریم، ثروت ایجاد کنیم. وی گفت: یکی از اهداف شورای مشورتی این است که از انتظارات جامعه مطلع شویم و با شناخت بهتر مسایل و مشکلات، راهکارهایی برای رفع آنها ارائه کنیم.استاندار افزود: اگر قرار است موفقیتی حاصل شود، چاره‌ای جز این نداریم که از توان همه اقشار و گروه‌های مردمی بهره بگیریم. وی بیان کرد: در زمینه راه‌اندازی شورا، در حقیقت نهادی متشکل از نخبگان و نمایندگان را تاسیس می‌کنیم که به نمایندگی از زنان استان، انتظارات شان را مطرح می‌کنند.ملانوری گفت: این شورا به عنوان یک اتاق فکر و با خرد جمعی، راهکارهای لازم برای استفاده از توان بانوان مستعد در توسعه استان را ارائه می‌کند. وی افزود: شورا فرصتی ایجاد می‌کند که بانوان، اظهار نظر کنند و در حوزه‌های مختلف مشورت بدهند. استاندار تصریح کرد: یکی از مهمترین کارهایی که علاقه‌مندم در استان اتفاق بیفتد، توسعه استان با انگیزه و تفکر فعال‌سازی بخش خصوصی است. وی با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی پر از ثروت، نتوانسته رفاه ایجاد کند، متذکر شد: این کار نخبگان جامعه است که با استفاده از این ثروت‌ها، رفاه ایجاد کنند. استاندار خراسان جنوبی گفت: شرط موفقیت در این کار، همراهی مردم است و مردم تا مطالبه‌گری نکنند، قدرت ریسک نداشته نباشند، ایده ندهند و تفکر توسعه‌ای نداشته باشند، نباید انتظار توسعه داشت. ملانوری گفت: در قالب شورای مشورتی استاندار در حوزه بانوان و ستاد توسعه خاوران، قرار است بخشی از کارهای استان در حوزه بانوان انجام شود.

بهره‌برداری از معدن زغال‌سنگ حرارتی در طبس آغاز شد

ایرنا – فاز نخست معدن زغال‌سنگ کوچکعلی شمالی در شهرستان طبس با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و برای ۲۰۰ نفر شغل ایجاد کرد. بهره‌برداری از این معدن با ذخیره ۳۹ میلیون تن زغال‌سنگ حرارتی و استخراج اولیه ۲۰۰ هزار تن در سال، روز سه‌شنبه در سومین روز دهه فجر با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس و جمعی دیگر از مسئولان در شهرستان طبس آغاز شد. معدن زغال‌سنگ کوچکعلی شمالی جزئی از مجتمع زغال‌سنگ زرین طبس است که قرار بود سال ۱۴۰۲ به مرحله استخراج و افتتاح برسد اما ۲ سال زودتر از موعد به بهره‌برداری رسید. با بهره‌برداری از این پروژه برای ۲۰۰ نفر شغل ایجاد شد و میزان اشتغال‌زایی با راه‌اندازی فازهای بعدی به ۶۰۰ نفر خواهد رسید. زغال‌سنگ تولیدی این معدن در کارخانه کک‌سازی طبس مصرف و به کک تبدیل می‌شود. احداث کارخانه فرآوری زغال‌سنگ، راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی با محوریت زغال‌سنگ و احداث کارخانه بریکت‌سازی زغال‌سنگ جزو فازهای بعدی این مجتمع است. کشتارگاه صنعتی طیور طبس نیز با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و ظرفیت کشتار ۲ هزار قطعه مرغ و بوقلمون در ساعت و ۹ هزار و ۶۰۰ تن در سال به بهره‌برداری رسید و موجب تکمیل زنجیره تولید و کاهش قیمت مرغ در منطقه شمال خراسان جنوبی شد. اجرای سامانه نوین آبیاری در روستای عباس‌آباد شجاع بخش دستگردان در سطح ۵.۲ هکتار و با هزینه ۱۴۳ میلیون تومان، بازسازی و مرمت ۲ رشته قنات در روستاهای رحمت‌آباد و همت‌آباد به طول ۶۲۱ متر با هزینه ۳۲۰ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های حوزه کشاورزی شهرستان طبس است که در سومین روز دهه فجر با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی به طور رسمی افتتاح شد. ۲ پروژه روکش آسفالت در محور شریانی طبس – اصفهان به طول ۱۰ کیلومتر و با هزینه چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از دیگر طرح‌هایی بود که به بهره‌برداری رسید. این پروژه‌ها شامل اجرای روکش آسفالت گرم کیلومتر صفر تا سه و اجرای روکش آسفالت حفاظتی اسلاری سیل کیلومتر ۸ تا ۱۵ از محور طبس – اصفهان است. پروژه مقابله با بیابان‌زایی از طریق مالچ پاشی در سطح ۶۰۰ هکتار و نهال‌کاری در سطح ۲۲۵ هکتار با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در منطقه مسجد شکر طبس نیز به صورت نمادین افتتاح شد. همچنین نهال‌کاری در سطح ۶۲۵ هکتار با هزینه ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در منطقه دشت چاه کم و احداث آبگیر به وسعت هزار هکتار با هزینه ۸۶۸ میلیون تومان در منطقه دشت چاه کم از دیگر پروژه‌های مقابله با بیابان‌زایی است که به صورت همزمان افتتاح شد.

تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار شهرستان خوسف برق دارد

ایرنا – فرماندار خوسف گفت: همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار این شهرستان برق دارد و سایر روستاها و نقاط آبادی با استفاده از پنل خورشیدی برق آنها تامین شده است. محمدعلی آخوندی در جاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی سومین روز دهه فجر افزود: در حال حاضر شهرستان خوسف از نظر زیرساخت‌های برق در وضعیت مطلوبی قرار دارد. وی اظهار کرد: در سومین روز از دهه مبارک فجر تعداد ۶۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال در شهرستان خوسف به بهره‌برداری رسید. فرماندار خوسف گفت: ایجاد پست ۱۳۲ کیلووات برای استفاده در معادن بخش جلگه ماژان یکی از مهمترین اولویت‌های شهرستان است که امیدواریم با تامین اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز شود. وی افزود: اجرای شبکه توسعه برق در روستای نصرآباد به نمایندگی از ۵۰ پروژه برق‌رسانی در بخش مرکزی شهرستان با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۶۰۲ میلیون ریال افتتاح شد. وی گفت: بخش اعظمی از جمعیت شهرستان خوسف در مناطق روستایی و عشایری ساکن هستند که ایجاد زیرساخت‌ها برای این مناطق از اولویت‌های بسیار مهم است. آخوندی بیان کرد: عملیات اجرایی گازرسانی به این روستاها به عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی مطرح بوده که در دولت تدبیر و امید در استان خراسان جنوبی و شهرستان خوسف انقلابی در این زمینه رخ داده است. وی گفت: عملیات گازرسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان خوسف در دستور کار است و طی چند ماه آتی به همه این روستاها گازرسانی خواهد شد. فرماندار خوسف اظهار کرد: در راستای تکمیل زنجیره تولید احداث کشتارگاه دام، طیور و احداث ۲ کارخانه فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در دست اقدام است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد. وی ادامه داد: پروژه اجرای آبیاری تحت فشار در روستای تقاب نیز به نمایندگی از هفت پروژه جهاد کشاورزی در بخش مرکزی خوسف با اعتبار ۳۷ میلیارد و ۸۰۲ میلیون ریال افتتاح شد. آخوندی گفت: تا پایان امسال بزرگترین کشتارگاه صنعتی استان با هزینه‌کرد ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید که اجرای آن در راستای افزایش درآمد دامداران و تکمیل چرخه تولید، نقش بسزایی دارد. افتتاح شرکت تولیدی پوشاک و کارگاه تولیدی پنجره UPVC با هزینه‌کرد چهار میلیارد ریالی از دیگر برنامه‌های سومین روز دهه فجر در خوسف بود.

ایجاد ۴۴۴۸ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان جنوبی از فجر ۹۸ تا فجر ۹۹

۴ هزار و ۴۴۸ فرصت شغلی جدید با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای نیازمندان خراسان جنوبی فراهم شد. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان در گفتگو با صدا و سیما گفت: این تعداد اشتغال از دهه فجر پارسال تا دهه فجر امسال با پرداخت ۱۳۸ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح اشتغالزایی ایجاد شد. سیدرضا حسینی افزود: از این تعداد هزار و ۲۷۸ طرح توسط مجریان زن و ۳ هزار و ۲۱۰ طرح توسط مجریان مرد اجرا شد. وی گفت: از این تعداد هزار و ۸۰۱ طرح دامداری، ۴۵۰ طرح صنفی و صنعتی، ۸۵ طرح صنایع دستی، ۱۷۰ طرح فرش و گلیم، هزار و ۶۶۸ طرح خدمات، ۱۱۷ طرح حمل و نقل، ۴۹ طرح طیور، ۱۳۲ طرح کشاورزی و ۱۶ طرح پرورش زنبور و ماهی است. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان با اشاره به ارائه ۴ هزار و ۷۵۶ نفر آموزش‌های مهارتی به مددجویان در این مدت، گفت: هزار و ۹۳۲ نفر در بخش مقدماتی، هزار و ۱۶۰ نفر در مهارتی و هزار و ۶۶۴ نفر آموزش‌های پایدارسازی و توسعه را فراگرفتند.وی افزود: همچنین در این مدت ۴۳۱ نفر شامل ۱۸۲ زن و ۲۴۹ نفر مرد در کاریابی‌های استان شاغل شدند. حسینی،  سقف تسهیلات به مددجویان را ۸۰ میلیون تومان، غیرمددجو (فرزندان و وابستگان مددجو) ۵۰ میلیون تومان و تسهیلات کارفرمایی را به ازای بکارگیری هر نفر ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد.

خشکسالی به خرخره تالاب نهبندان رسید       

محمدی – تالاب کجی نهبندان در ماه‌های اخیر تنها ۲۰ درصد آبگیری شد رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان با اشاره به اینکه تالاب کجی نهبندان در ماه‌های اخیر تنها ۲۰ درصد آبگیری شد، گفت: امید ما برای آبگیری تالاب به باران‌های بهاری است.کوهستانی افزود: در ماه‌های اخیر تالاب کجی نهبندان به علت بارندگی‌های بسیار کم تنها ۲۰ درصد آبگیری شد. رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان بیان‌کرد: از آنجایی که از ۴۵ روز گذشته نیز در منطقه هیچ‌گونه بارندگی نداشته‌ایم همان ۲۰ درصد بارندگی تالاب کجی شهرستان نیز خشک شده است و باید منتظر روزهای آینده برای بارندگی بود.کوهستانی ادامه ‌داد: از طرف دیگر چاه موتورهای زیادی در اطراف تالاب فعالیت می‌کند که به علت برداشت بی‌رویه و غیر اصولی آب در خشک شدن آب تالاب نیز نقش داشته‌اند. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۵۰ چاه موتور در اطراف تالاب کجی فعال است، گفت: علاوه بر فعالیت این چاه موتورها و کاهش بارندگی عوامل دیگری چون چرای بی رویه دام به ویژه شتر نیز باعث خشکی تالاب شده است. وی گفت: اگر بارندگی‌ها در ماه‌های آتی ادامه نداشته و همچنان شاهد برداشته بی رویه آب و چرای غیر اصولی دام باشیم، بی شک تالاب تبدیل به یکی از مراکز تولید ریزگرد خواهد شد. کوهستانی با اشاره به پیش بینی‌ها درباره احتمال بارندگی در بهار اظهارکرد: در حال حاضر امید ما برای آبگیری تالاب باران‌های بهاری است. وی بیان‌کرد: آبی که در تالاب از چشمه‌ها می‌جوشد به نسبت آب سدها گرم‌تر است و به واسطه حفاظت از آن مکانی امن برای پرندگان مهاجر است اما از آنجایی که به دریاچه‌ای راه ندارد برای همیشه در آنجا ماندگار نیست.

بهره برداری از ۱۹۳ طرح، ارمغان نیمه اول فجر ۹۹

۱۹۳ طرح در حوزه‌هایی همچون جاده، آبخیزداری و مدیریت رواناب، مقابله با بیابان زایی و برق رسانی در خراسان جنوبی بهره برداری شد. به گزارش خبرنگار ما،  در ایام ا… دهه فجر ۱۹۳ طرح تاکنون در نقاط مختلف استان با حدود ۱۴۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است. این طرح‌ها در حوزه‌هایی همچون جاده، آبخیزداری و مدیریت رواناب، مقابله با بیابان زایی و برق رسانی بود. روز گذشته با حضور معاون اقتصادی استاندار و فرماندار بیرجند و بخشدار مرکزی این شهرستان پروژه های عمرانی به بهره برداری رسید. در شهرستان درمیان ۶ طرح شامل آسفالت معابر شهر اسدیه، ساختمان درمانگاه روستای درمیان، برق رسانی به روستای آواز، میدان ورودی طبس مسینا و پاسگاه پلیس راه در درمیان با هزینه ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با حضور خوش خبر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به بهره برداری رسید و ۳ هزار و ۶۲۰ خانوار از مزایای آن برخوردار شدند. عملیات اجرایی احداث سایت مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی و خط انتقال آب شهر شهر گزیک با پیش بینی اعتبار ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم در این شهرستان آغاز شد. در شهرستان سرایان بخش سه قلعه ۷۷ طرح تامین برق مسکن برخی از روستاها، احداث یک کلاس درس و نمازخانه آموزشگاه برادران، کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی طرح‌هایی بود که به نمایندگی از ۷۷ طرح در بخش سه قلعه سرایان با هزینه ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح شد و برای ۳۱ نفر هم شغل ایجاد کرد. در شهرستان فردوس ۴ طرح اقامتگاه بومگردی در روستای کجه، پل، آبیاری کم فشار در روستای چاهنو، تامین برق برخی از مسکن‌های روستا‌های کجه و چاهنو طرح هایی است که با هزینه ۶ میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان بعضی از اهالی شهرستان فردوس از مزایای آن برخوردار شدند.۲۹ طرح در شهرستان نهبندان با هزینه ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان به بهره برداری رسید. مردم شهرستان نهبندان از ۶ مخزن ذخیره آب و مرمت و بهسازی چاه مالداری در منطقه روستایی چاهبک، تلمبه بادی، آب شیرین کن و مجموعه بازی به نمایندگی از ۲۰ طرح دهیاری‌ها برخوردار شدند. ۳۶ دستگاه تراکتور هم به متقاضیان تحویل داده شد..۲ هزار نفر از اهالی شهرستان زیرکوه هم شاهد بهره برداری از طرح مدیریت رواناب در منطقه دق هامون، پست هوایی فشار ضعیف روستای شاهرخت، آبرسانی به پایگاه‌های مرزی، آبیاری کم فشار در ۱۰۶ هکتار از اراضی روستای مرزی بارنجگان با هزینه یک میلیارد و ۹۰۷ میلیون تومان بودند. در شهرستان سربیشه هم ۵ طرح در مود شامل نیروگاه خورشیدی، مدیریت هرز آب، توسعه شبکه فشار ضعیف برق، مرمت قنات حسین آباد روستای ابراهیم آباد و واحد فیلتر هوای خودرو با هزینه ۹۸۹ میلیون تومان در مود به بهره برداری رسید. در شهرستان بشرویه هم طرح آبخیزداری سنگ و ملات حوزه آبخیز نیگنان با حجم آبریز ۳ هزار متر مکعب با هزینه ۹۸ میلیون تومان افتتاح شد. طرح روشنایی پاسگاه روستای نیگنان هم آغاز شد.

شناسایی ۳۰ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی
۳۰ بیمارجدید کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته شناسایی و این ویروس، مرموزانه در تکاپو برای جولان دوباره است. معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه از این تعداد مبتلای جدید به کرونا، ۶ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۲۴ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند افزود: خوشبختانه در این مدت موردی از فوت نداشته ایم. مهدی زاده گفت :  هم اکنون ۱۶۶بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

توزیع بیش از ۴ هزار تن شکر در استان

خیرآبادی- از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴ چهار هزار شکر برای توزیع در خراسان جنوبی تأمین شده است.معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: از این مقدار، سه هزار و ۳۸۲ تن شکر در  استان توزیع شده است.  الیاس جویبان افزود: هم اکنون ۶۲۶ تن شکر نیز در استان در حال توزیع است که ۲۱۶ تن سهمیه مردمی و ۴۱۰ تن سهمیه صنف و صنعت است. معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: شکر سهمیه مردمی، در بسته بندی‌های یک کیلوگرمی و با قیمت مصوب ۸ هزار و ۷۰۰ تومان در حال توزیع است.  وی با اشاره به پیگیری‌های مستمر سازمان در راستای تامین کالا‌های اساسی در استان افزود: هم اکنون نیز در حال انجام پیگیری لازم برای جذب یک هزار و ۳۱۹ تن شکر برای استان هستیم.

آثار ثبت ملی استان به ۹۴۲ اثر رسید

خودکار- مدیرکل میراث ‌فرهنگی گفت: با ثبت چهار اثر طبیعی دیگر تعداد آثار ثبت شده خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی به ۹۴۲ اثر رسید. رمضانی اظهار کرد: آثار طبیعی که به تازگی ثبت ملی شد شامل آبشارهای تفتو شهرستان طبس، درخت عناب خونیک، نیزار خور شهرستان خوسف و درخت گردوی مسک درمیان است. وی افزود: اکنون ۷۷۹ بنا و محوطه تاریخی و فرهنگی، ۷۵ اثر طبیعی، ۸۱ اثر معنوی و ۷ شی تاریخی در استان خراسان جنوبی ثبت ملی شده است.

بهره برداری ازآمفی تئاتر روباز سرایان

امتحانی- آمفی تئاتر روباز و بوستان گفت و گو در چهارمین روز دهه فجر با مجموع اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سرایان به بهره‌برداری رسید.فرماندار سرایان در مراسم افتتاح طرح‌های عمران شهری گفت: آمفی تئاتر روباز به مساحت پنج هزار متر مربع و بوستان گفت و گو به مساحت ۲ هزار متر مربع افتتاح شد که ۱۳ هزار و ۷۹۵ نفر از مزایای آن بهره‌مند شدند.ابراهیم رسولی مقدم عنوان کرد: ۲۲ طرح عمرانی و اقتصادی دیگر با اعتبار چهار میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

افتتاح آزمایشگاه تغذیه خوراک دام، ژنتیک و فیزیولوژی در فردوس

اعتمادیان- آزمایشگاه تغذیه خوراک دام، ژنتیک و فیزیولوژی دام در شهرستان فردوس با حضور حسینی معاون مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی به بهره برداری رسید. این مرکز دارای ۳۲ نژاد و۲۰۰۰ راس دام است که در سه بخش تغذیه (آنالیزخوراک دام)، مولکولی (تعیین ژنوتیپ دوقلوزایی دام) و فیزیولوژی (تلقیح مصنوعی و سونوگرافی دام) با همکاری سایر مراکز تحقیقاتی و ۶ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد. این طرح برای ۳۰ نفر شغل ایجاد کرد.

بهره مندی بیش از ۳۴۰۰ خانوار بخش دستگردان طبس از طرح های فجر

 بیش از ۳۴۰۰ خانوار در چهارمین روز از دهه فجر از مزایای طرح های افتتاح شده بهره مند شدند. ۶ طرح با اعتبار ۹ میلیارد و ۶۸۷ میلیون تومان در بخش دستگردان شهرستان طبس برگزار شد. افتتاح همزمان پروژه‌های عملیات احداث قطعه یک راه روستای دلاکوک به طول ۷کیلومتر با بهره مندی ۳ روستا، عملیات تبدیل آبنما به پل باکسی معروف به کال چاهو در محور عشق آباد بردسکن، افتتاح همزمان سه طرح در روستای چاه مسافر ، اجرای طرح هادی، مرمت باز سازی و خاکریزی سیل بند روستا،  بازسازی ۲۱ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل در روستای چاه مسافر  و  افتتاح ایستگاه ساختمان هواشناسی از جمله طرح های افتتاح شده است.

درخشش ۷ بانوی خراسان جنوبی در جشنواره شکوه مادری

اصغری- جشنواره شکوه مادری به همت آستان قدس همزمان در سراسر کشور با هدف معرفی بانوان فعال فرهنگی و قرآنی برگزار شد. مدیر روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی در نشست تبیین ولایت اجتماعی زن گفت: ۱۰۰ نفر از خراسان جنوبی در این جشنواره شرکت کردند که با توجه به مدارک ارسالی و ارزیابی استانی ۱۷ نفر برگزیده و به آستان قدس رضوی معرفی شدند.

تدوام سرما و یخبندان

یعقوبی- شرایط جوی تا هفته آینده در خراسان جنوبی پایدار و یکنواخت است. کارشناس هواشناسی استان گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی تا صبح جمعه کماکان سرما و یخبندان را در مناطق سردسیر استان شاهد خواهیم بود. نخعی افزود: اوایل هفته آینده ضمن افزایش دما، از سرمای هوا کاسته خواهد شد. وی گفت: تا شنبه هفته آینده شرایط جوی به نسبت یکنواخت و پایدار پیش بینی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت