اخبار استانی روز شنبه ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۹

پیاده سازی ارزش های انقلاب در مدیریتها
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: انسان در مسئولیتهای شخصی و اجتماعی نباید دچار بیتفاوتی و غفلت شود. حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: همانگونه که انسان در رحم رشد میکند اما برای عالم دنیا است، این عالم هم از جهت ارزشهای اصیل در جهان آخرت معنا میشود لذا تفکر انسان بیدار، برای عالم آخرت است. وی بیان کرد: کسی که آخرت را فراموش کرده از هر دری وارد میشود تا به خواستههای خود برسد و هیچ تعهدی ندارد اما انسان هوشیار دروغ نمیگوید و ارزشها را زیر پا نمیگذارد. وی ریشه همه بدکاریها را غفلت، بیتوجهی به خود و عالم هستی دانست و گفت: کشورهای غربی و آمریکا که به عنوان شیطان بزرگ نام برده میشود، به حق کشی، انسان کشی و نیرنگ مشغول است و وقتی به کل جامعه بشریت تسلط پیدا کند، شرایط همین غفلت میشود. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید در مدیریتها، ارزشهای انقلاب پیاده شود افزود: به کارگیری انسانهای نالایق بر دوش مردم و سپردن کارهای بزرگ به انسانهای کوچک و نورچشمی یکی از بدترین ظلمها است.

نگاه مدیران استان تغییر می کند ؟
آخر هفته گذشته فرمانداران و معاونین استاندار درجلسه ای نشستند که استاندار با طرح موضوعاتی نو ، ترک جدی بر تارک تفکرات سنتی برخی مدیران استان انداخت . نقدهای صریح ، راهکارهایی بر خلاف گذشته و اولتیماتوم های جدی این نشست ، تابوی سخت گیری های بسیاری از سازمان ها را با مردم شکاند و حال باید منتظر نشست تا مشخص شود اثر پذیری مدیران از تفکرات مدیر عالی دولت در خراسان جنوبی می تواند مسیر جدیدی را در توسعه استان باز نماید . ملانوری در این نشست با نشانه رفتن نقاط ضعف جدی در مدیریت استان از « عدم اولویت بندی» ، « بی توجهی به شرایط محلی»، « تمرکز بیش از اندازه روی دستورالعمل های ملی » ، « عدم خلاقیت و انگیزه » و « بی توجهی به منافع استانی » به عنوان آفات مدیریتی یاد کرد و مدیران را به « پاسخگویی به مردم » ، « جلب همکاری ها برای توسعه همه جانبه » و « ارائه راهکاری های بومی حل مشکلات » توصیه نمود. استاندار در این نشست گفت: مدیر در هر رده فعالیتی، با هر گرایش سیاسی، بومی یا غیر بومی، کارگزار نظام است و باید سیاست های دولت و نظام را با انگیزه کافی اجرا نماید. وی اظهار کرد: ما حتی اگر یک روز، مدیریت یک مجموعه را می پذیریم، در همان بازه کوتاه هم باید برنامه داشته باشیم.استاندار با تأکید بر این که توسعه همه جانبه و پایدار بر اساس نیازهای واقعی شکل می گیرد، گفت: فرصت ها و مزیت های مناطق را احصا نمایید و برنامه ها را بر اساس نیازهای واقعی شهرستان ها اولویت بندی کنید. ملانوری متذکر شد: ضعفی که در کنار همه داشته های موجود در این استان حس می شود، این است که تفکر توسعه ای به معنای واقعی وجود ندارد.

ریسک پذیری نیست

وی ادامه داد: با وجود سرمایه و ثروتی که برخی افراد در اختیار دارند و ظرفیت ها را هم به خوبی می شناسند اما جرأت و جسارت ریسک پذیری را ندارند واز این که یک کار صنعتی راه بیندازند، می ترسند. به گفته وی؛ استان زمانی در مسیر پیشرفت قرار می گیرد که تفکر توسعه ای و قدرت ریسک بالا برود.

دنبال شغل دولتی نباشند

استاندار بر انگیزه دادن به جوانان هم تأکید کرد و گفت: جوانان ما نباید به دنبال رسیدن به کار دولتی باشند. ملانوری تصریح نمود: این موضوع اینقدر باید تکرار شود تا ملکه ذهن همه گردد و به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه پذیرفته شود. وی تأکید نمود: در همین راستا فرمانداران باید همه اقشار و گروه ها را به تعامل وادار کنند، به این ترتیب که برای آحاد افراد جامعه نقش و مسئولیتی تعریف کنیم و از آنها کار بخواهیم، به این ترتیب در کنار ما خواهند بود.

دولت بومی و محلی

استاندار، خلاقیت و نوآوری را هم از ویژگی های مدیران برشمرد و گفت: شهرداران، بخشداران، دهیاران و مدیران دستگاه ها را به ابتکار وادار کنید تا شاهد پیشرفت و ترقی در مجموعه باشید. ملانوری با بیان این که معتقدم اگر قرار است رو به جلو برویم، باید در قالب دولت بومی و محلی اقدام کنیم، تصریح نمود: قوانین مجلس و بخشنامه های دولت برای همه کشور است اما شاخ و برگ دادن و متناسب سازی آنها با شرایط موجود، وظیفه ماست.

باید پاسخگو باشیم

وی ادامه داد: اگر در زمینه توسعه بخش کشاورزی بخشنامه و دستورالعملی داریم، این که چطور آن را عملیاتی کنیم، چه میزان از ذخایر آبی منطقه برداشت کنیم تا محصول به ثمر برسد و منابع موجود آسیب نبیند و در چه مناطقی این مهم را اجرایی نماییم، از مواردی است که ما باید با توجه به بوم منطقه تصمیم گیری کنیم.استاندار تأکید کرد: اگر به خاطر غفلت ما و کوتاهی در مدیریت، یک نفر در جایی آسیب ببیند، ما باید جوابگو باشیم.ملانوری متذکر شد: در دولت بومی، ما قانون گریز نیستیم و از چارچوب ها و اصول خارج نمی شویم اما براساس اقتضائات محلی و منطقه ای مدیریت می کنیم و کار را به جلو می بریم. وی، ایجاد شبکه اطلاع رسانی را نیز از ملزومات موفقیت در کارها عنوان کرد و گفت: مردم اگر بدانند شما چه می کنید و چه برنامه هایی دارید، مطمئناً پیشرفت کارها سرعت بیشتری می گیرد.

مثلثی برای توسعه

وی در ادامه از شعار تدبیر، تلاش و توسعه گفت و خاطرنشان کرد: به زودی ستاد مثلث تدبیر، تلاش و توسعه در استان شکل می گیرد تا با استفاده از ظرفیت مدیران دستگاه ها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بخش خصوصی به عنوان سه ضلع این مثلث، برای تحقق این شعار برنامه ریزی کنیم. به گفته وی؛ در قالب این مثلث، همه را به تحرک و تلاش وامی داریم و با به جوشش آوردن سرمایه های درون استانی و جذب سرمایه های بیرونی، در یک دوره زمانی دو یا سه ساله شاهد اتفاق های خوبی در استان خواهیم بود. استاندار با تأکید بر این که ستادهای متناظر شهرستانی هم باید در همین راستا شکل بگیرند، گفت: ما در این ستاد، تسهیل کننده شرایط برای حضور سرمایه گذاران هستیم.ملانوری متذکر شد: سرمایه گذارانی اجازه فعالیت در استان را پیدا می کنند که بتوانند کار مفیدی در راستای بهره برداری از ذخایر و منابع موجود انجام دهند. وی ادامه داد: ما از ایجاد و شکل گیری واحدهای صنعتی و تولیدی که منافع را تحت الشعاع قرار می دهند و برای استان انتفاعی ندارند، جلوگیری می کنیم. به گفته وی؛ دبیرخانه این ستاد در معاونت هماهنگی امور اقتصادی شکل می گیرد و امیدواریم بتوانیم تحول و تحرک جدیدی را در استان رقم بزنیم.

پیگیر مدیران با انگیزه هستم

استاندار در پایان تأکید کرد: بنده به دنبال مدیرانی پرتحرک و با انگیزه هستم، افرادی که با خلاقیت، نوآوری و احساس مسئولیت در راستای توسعه استان کار می کنند. وی متذکر شد: این که فردی مشکلش را در استانداری پیگیری نماید، نشان دهنده ضعف مدیریت در شهرستان است که زیبنده مدیران ما نمی باشد. به گفته وی؛ مهمترین وظیفه فرمانداران، رصد عملکرد مدیران به منظور فعال تر شدن آنان و انجام درست کارهاست.

عادی انگاری شرایط، به سلامت عمومی لطمه می زند

گروه خبر- استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد:عادی انگاری شرایط و نداشتن حساسیت لازم نسبت به رعایت ضوابط بهداشتی به سلامت عمومی لطمه می زند. ملانوری با تأکید بر این مطلب، خاطرنشان کرد: کسی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کند، تنها خود را دچار آسیب نمی کند بلکه جامعه، شهر و کشور را تحت تأثیر قرار می دهد.وی به نتیجه بازدیدش از بازار بیرجند اشاره کرد و گفت: بخش عمده ای از بازاریان و مردم، ضوابط را رعایت می کردند اما درصد کمی هم بودند که ماسک نداشتند. استاندار در بخش دیگری از سخنانش به تلاش ها و زحمات کادر بهداشت و درمان به ویژه پرستاران اشاره کرد و گفت: این قشر زحمتکش پرستار، بیش از همه با بیماران سر و کار دارند. ملانوری ضمن تبریک روز پرستار به جامعه پرستاری استان، تصریح نمود: تلاش این عزیزان ستودنی است. وی تأکید کرد:چون در آستانه شب یلدا هستیم و به لحاظ آداب و سنن دیرین، مردم همیشه در این شب دورهم جمع می شدند اما امسال با محدودیت های جدی مواجه شده ایم و قاعدتاً همه باید تابع ضوابط باشیم. به گفته وی؛ همه حوزه ها مکلفند به این موضوع ورود جدی تری داشته باشند و به گونه ای اطلاع رسانی شود که دورهمی های شب یلدا به شکل مجازی برگزار گردد. استاندار به مصوبات ستاد کرونا برای شب یلدا گریزی زد و متذکر شد: به محض ابلاغ مصوبه، محدودیت های تردد در شب یلدا اطلاع رسانی خواهد شد.

۱۳۶۰ یلدا
محمودآبادی- به همت خیرین و هماهنگی دارالایتام و مرکز نیکوکاری موسسه خیریه حضرت ابوالفضل(ع) هیئت ابوالفضلی بیرجند ۱۳۶۰ سبد میوه یلدا توزیع شد.پدر دیروقت به خانه رسید؛ دست هایش را می شوید.این قدر گرسنه است که برای گرم شدن دوباره ی غذا زمان نمی گذارد.بچه ها خواب شب را پُر کرده اند. همسرش این پا و آن پا می کند تا مرد غذایش را تمام کند. در پرسیدن آنچه می داند شاید پاسخی غم آلود داشته باشد. سفره را جمع کرده و نکرده دل به دریا می زند. و می پرسد. محمد آقا برای شب یلدا انار می خری؟گوشه ی ناخن های دستهای محمد هنوز رد گچ هست. دست های کارگری غیر از این هم نمی تواند باشد. بدون پاسخ سرش را به دیوار تکیه می دهد. انگار نور مهتاب به زور می خواهد از پنجره رد شود. این بازی نور و پنجره در شب چقدر دلگیر است. دلگیر به اندازه ی زحمت هر روز مردهایی که حقوقشان به تورم موجود در این روزهای تاریک نمی رسد. مرد در حالی که گچ های مانده در گوشه ناخن هایش را پاک می کند رو به همسرش می گوید: امروز انار کیلویی ۱۴ هزار و ۵۰۰ بود. گفتم شاید بهتر باشد سیب زمینی بخرم تا انار… ریحانه ی ۶ ساله سرش را از زیر پتو بیرون آورده. برای فراموشی انار در شب یلدا به خودش سفارش می کند. «بابا راست می گوید سیب زمینی واجب تر است انار شکم را سیر نمی کند. ولی خدایا کاش حداقل یک انار داشتیم همه با هم نصف می کردیم. انار که دانه زیاد دارد.» صدای زنگ مرد را به حیاط می کشاند. او با سبدی در دست وارد خانه می شود. سبد دست محمد علاوه بر انار. سیب و پرتغال و … سیب زمینی و پیاز هم داشت. ریحانه نیم خیز شده لبخند پدر بر جانش عطر می چکاند.مهتاب از شیشه ی پنجره به یخچال می تابید. همسرش گفت عجب یلدای شود امسال. این هدیه ی دارلایتام و مرکز نیکوکاری موسسه ی خیریه حضرت ابوالفضل(ع) است. خیران با واسطه ی این مرکز امسال با کمک نقدی ۵۰ میلیون تومان و نیز همراهی خیرین میدان بار میوه ی بیرجند یلدایی متفاوت برای ۱۳۶۰ خانواده خلق کردند.علیزاده عضو هیئت امنای این مرکز با قدردانی از خیرینی که در این امر شرکت کردند. افزود: توانستیم سبد میوه ی یلدا را برای این خانواده ها آماده کنیم و قبل از شب یلدا به دستشان برسانیم. وی از برنامه ی پخت غذا برای این شب نیز خبر داد و گفت خیرین می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۲۱۵۳۱۷ ارسال کنند. علیزاده ابراز امیدواری کرد با دریافت کمک های بیشتر این مرکز بتواند برای خانواده های بیشتری یلدای متفاوت بسازد.

اهمیت فرودگاه در توسعه خراسان جنوبی
جم- استاندار خراسان جنوبی با هدف ارزیابی زیرساخت های فرودگاهی و هوانوردی استان از فرودگاه بین المللی شهید کاوه بازدید کرد.ملانوری با تاکید بر اینکه فرودگاه یکی از مهمترین ورودیهای استان است، گفت: مسافران، گردشگران، سرمایه گذاران، مسئولان و افرادی که به هر دلیل به استان سفر می کنند، اولین زیرساختی که می بینند، فرودگاه می باشد. وی متذکر شد: در سال های گذشته، اقدامات خوبی در راستای توسعه و بهسازی فضای فرودگاه انجام شده و در حال حاضر هم طرح توسعه ترمینال و احداث پاویون در دست اجراست. وی همچنین در نشست ویدئو کنفرانسی مجمع عمومی جمعیت هلال احمر تأکید کرد: باتوجه به گستردگی استان نیازمند توسعه بیشتر زیرساخت های حوزه امداد و نجات هستیم.ملانوری با تأکید بر این مطلب خاطرنشان کرد: با وجود سرانه پایین و تراکم کم جمعیت، گستردگی و پهناوری استان ایجاب می کند که زیرساخت های حوزه امداد و نجات افزایش یابد. وی با بیان اینکه زمینه بروز حوادث طبیعی مختلف اعم از سیل، طوفان و زلزله در خراسان جنوبی بالاست، تصریح نمود: اگرچه طی سال های گذشته زیرساخت های مناسبی در حوزه امداد و نجات ایجاد شده اما می طلبد در راستای احداث پایگاه های امداد جاده ای و پروژه های نیمه تمام تلاش شود. شایان ذکر است: استاندار در مراسم وحدت حوزه و دانشگاه و بزرگداشت عالم مجاهد و پارسا آیت ا… یزدی حضور یافت. این مراسم به مناسبت سالروز شهادت آیت ا… مفتح(روز وحدت حوزه و دانشگاه) در حسینه جماران بیرجند برگزار شد.

آمادگی شهرداری برای حل مشکل اراضی سایت صنوف آلاینده

کاوش- شهردار بیرجند به همراه دادستان مرکز استان و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و نمایندگان دستگاه های اجرایی در سایت صنوف آلاینده بیرجند با هدف برسی مشکلات موجود حضور یافتند. جاوید با اعلام آمادگی شهرداری برای رفع مشکلات این سایت که از حدود۱۳ سال تاکنون مرتفع نشده است، گفت: برای صدور پروانه ساخت اراضی واگذار شده توسط راه و شهرسازی با تخفیف مد نظر بر اساس مصوبه شورا در شهرداری بیرجند هیچ مشکلی وجود ندارد اما با این وجود تا کنون برخی از صاحبان صنوف مورد نظر برای انجام این کار به شهرداری مراجعه نکرده اند. وی با اشاره به روند واگذاری اراضی مورد نظر در سایت صنوف آلاینده از ابتدا تاکنون افزود: با تنظیم صورتجلسهای با ورثه واقف مدنظر که به عنوان معارض اراضی شهرداری در این سایت مطرح است، میتوان این مشکل را به خوبی حل کرد. وی با بیان اینکه با انجام این کار مشکل صاحبان صنوف آلاینده برای دریافت زمین حل میشود، تصریح کرد: اما مشکل اصلی شهرداری در این خصوص با اوقاف است که باید متن صورتجلسه را قبول داشته باشد تا در آینده توسط اوقاف جلوی اجرای این صورتجلسه گرفته نشود.مدیرعامل اتحادیه صنوف آلاینده بیرجند با اشاره به اینکه حدود ۱۱ سال پیش ۱۱ هکتار برای صنوف آلاینده بیرجند در این سایت درنظر گرفته شد تا در مجموع دو هزار و ۷۰ واحد در آن مستقر شوند، گفت: سال ۹۰ طرح مدنظر مصوب شد اما ۱۷ هکتار آن معارض پیدا کرد که راه و شهرسازی با آنها توافق کرده و این اراضی هم افزوده شد اما هنوز مشکل آن از تهران حل نشده است. دلیر تصریح کرد: سال ۹۷ این زمین به مزایده گذاشته شد که متوجه شدیم معارض دارد اما با وجود وعدههای دادهشده هنوز مشکل ۷۹ قطعه از اراضی قبلی حل نشده است و در مجموع هزار و ۷۹ نفر برای صدور پروانه به شهرداری معرفی شدهاند.حجت الاسلام «نسایی» دادستان مرکز استان هم گفت: طی سه تا چهار روز آینده در دفتر دادستانی صورتجلسه ای برای رفع این مشکل با حضور نمایندگان دستگاه های مربوط و شهرداری تنظیم خواهد شد تا طی یک سال آینده بر این اساس مشکلات مربوط رفع شودو صاحبان صنوف آلاینده کارگاه های خود را به این سایت منتقل کنند.

کویرتایر نخستین لاستیک رینگ ۱۹ تولید داخل را روانه بازار کرد
مدیرعامل شرکت کویرتایر گفت: این شرکت، نخستین تایر رینگ ۱۹ ایرانی را پس از تولید انبوه روانه بازار کرد. سید محمد حسین زینلی در گفت وگو با ” پیام خاوران “ اظهار کرد: کویر تایر بهعنوان تولیدکننده پیشگام در این حوزه، پس از تولید انبوه لاستیکهای شاسیبلند در سایزهای ۱۶تا ۱۸، نخستین محصول رینگ ۱۹ تولید داخل را بهتولید انبوه رساند تا نخستین شرکتی باشد که توانسته است این سایز از تایرهای شاسیبلند را در بازار ایران عرضه کند. وی گفت: تایرهای مورد استفاده در خودروهای شاسیبلند از تکنولوژی پیشرفتهتری نسبت به نمونههای سواری برخوردارند و به همین دلیل نیز خودکفایی و تولید این گروه از محصولات در داخل نیاز بهانجام پروژههای تحقیقاتی زیادی دارد.مدیرعامل شرکت کویرتایر درباره توزیع سراسری تایر رینگ ۱۹ در بازار گفت: این مدل لاستیک که در سایز ۲۳۵/۵۵R19 تولید شده است و دارندگان خودروهای شاسیبلند بهویژه هیوندای سانتافه که از این سایز تایر برای آن استفاده میشود، میتوانند بهجای پرداخت هزینههای گزاف برای تایرهای وارداتی از نمونه داخلی آن که از کیفیت قابل قبول و قیمت کاملا رقابتی نیز برخوردار است، استفاده کنند. وی افزود: لکسوس RX، سانتافه مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰، تویوتا RAV4 و سورنتو SX میتوانند از این محصول کویر تایر بهره ببرند. همچنین قیمت مصوب این محصول برای عرضه در بازار بهازای هر جفت لاستیک ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که درمقایسه باقیمت محصولات خارجی بسیار مقرون بهصرفه خواهد بود.زینلی با تاکید بر اینکه محصول جدید تولیدی این شرکت بهصورت وسیع در شهرهای تهران، اهواز، شیراز، مشهد، اصفهان، کرمان، زاهدان، بوشهر، همدان، اردبیل و ساری توزیع شده است، گفت: مصرفکنندگان میتوانند با مراجعه بهشبکه فروش کویر تایر در شهرهای مذکور این محصول را خریداری کنند. وی همچنین از مراحل پایانی تولید تایر شاسیبلند رینگ ۲۰ در این شرکت خبر داد و گفت: «درآیندهای نزدیک این محصول نیز روانه بازار خواهد شد.»

۳ قربانی و ۲۹ مبتلای جدیددر ۲۴ ساعت گذشته

صداوسیما- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۹۵ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۲۹بیمار شناسایی شدند که از این تعداد ۵ن فر در بیرجند، ۲نفر در فردوس، ۶ نفر در قاین، ۳نفر در طبس، ۲نفر در نهبندان، ۳نفر در درمیان، ۲نفر در سربیشه، ۱نفر در سرایان، ۲نفر در زیرکوه و ۳نفر در خوسف بودند. با ثبت ۳مورد فوت جدبد ناشی از کرونا در استان مجموع فوت در اثر این بیماری در استان به ۶۸۲ مورد رسید.

۲۴ کارگروه برای بزرگداشت دهه فجر در خراسان جنوبی فعال هستند

حجت الاسلام احمد ملایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در نشست برنامهریزی و هماهنگی کارگروههای تخصصی دهه فجر گفت: برنامههای چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منطبق با شرایط روز در سراسر استان برگزار میشود و ۲۴ کارگروه استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای بزرگداشت ایام ا… دهه فجر فعال خواهند بود.

اجرای دو طرح سراسری برق در استان

صداوسیما- دو طرح سراسری برق با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی، همزمان با سراسر کشور در تمامی شهرستانهای استان آغاز شد. دادگر، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان گفت: این دو طرح شامل مانور سراسری اصلاح ولتاژ شبکههای توزیع برق در قالب طرح چاوش و مانور سراسری تعدیل روشنایی معابر است ، چشم انداز اصلاح ولتاژ شبکههای توزیع برق با عنوان طرح چاوش پیگیری میشود. وی گفت: در مانور سراسری تعدیل روشنایی معابر، با توجه به نیاز مردم به گاز در فصل سرما و به منظور کاهش مصرف گاز در نیروگاههای برق ، روشنایی معابر اصلی شهرهای استان با تلاش ۷۰ پرسنل برق در قالب ۲۰ گروه عملیاتی تعدیل میشود.

امتحانات پایههای اول و دوم ابتدایی به صورت حضوری برگزار میشود

ایسنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: براساس شیوهنامه ابلاغی، در دوره ابتدایی، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی نوبت اول، از دانشآموزان پایههای اول و دوم ابتدایی در دروس فارسی و ریاضی، آزمون عملکردی بهصورت حضوری در مدرسه، با گروهبندی دانشآموزان و رعایت کامل شیوهنامههای بهداشتی برگزار میشود. واقعی، گفت: بهمنظور برنامهریزی فرآیند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نیم سال اول سال تحصیلی جاری، شیوهنامه امتحانات تمامی دورههای تحصیلی مدارس روزانه، داوطلبان آزاد، بزرگسالان، آموزش از راه دور و ایثارگران را به ادارات شهرستانها ابلاغ شد.

افزایش مراکز نمونه گیری تشخیص کرونا در خراسان جنوبی

صداوسیما- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افزایش مراکز نمونه گیری تشخیص کرونا در خراسان جنوبی خبر داد. وی با بیان اینکه ۱۸ مرکز نمونه گیری تشخیص کرونا PCR در خراسان جنوبی فعالیت میکنند، گفت:با برنامه ریزی ها انجام شده ۱۴ مرکز نمونه گیری جدید تشخیص کرونا در خراسان جنوبی به این مراکز افزوده خواهند شد. مهدی زاده با اشاره به اینکه تاکنون ۸ مرکز از این تعداد به مراکز نمونه گیری تشخیص کرونا در خراسان جنوبی افزوده شده است، گفت: ۶ مرکز باقی مانده دیگر هم تا پایان ماه، راه اندازی خواهد شد و به این ترتیب مجموعا ۳۲ مرکز در استان تست سریع کرونا انجام خواهد گردید.

۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در ۱۱ شهرستان خراسانجنوبی پرداخت شد

مدیرکل دفتر جذب و سرمایهگذاری استانداری خراسانجنوبی گفت: حدود ۴۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال زایی در ۱۱ شهرستان استان پرداخت شده است. علیاکبر اکبریراد افزود : ۴۶ طرح در حال حاضر در حال برسی بوده که در صورت داشتن شرایط دریافت تسهیلات اقدام خواهد شد. وی از مدیران بانک ها و موسسات مالی در استان خواست برای جذب تسهیلات مرحله پنجم در استان تلاش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت