اخبار اجتماعی – فرهنگی

تصفیه خانه بیرجند به‌روز رسانی شود

لازم است تصفیه‌ خانه فاضلاب بیرجند به‌روز رسانی شود و همه دستگاه‌های متولی در این زمینه پای کار بیایند. محمودآبادی- دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی با اعلام این مطلب دربازدید میدانی از حوزه پساب تصفیه خانه بیرجند که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان انجام شد، گفت: خط قرمز ما سلامت مردم است و اگر سیستم قضایی تشخیص دهد که رها کردن پساب فاضلاب به سلامتی مردم خدشه وارد کرده، مسئولان باید پاسخگو باشند. حجت الاسلام علی نسایی زهان در افزود: باید جراید و مطبوعات با استدلال و نظر کارشناسی بنویسند اقداماتی که انجام شده و رهاسازی پساب فاضلاب بر سلامتی مردم و بهداشت محیط تأثیر ندارد و افکار عمومی را توجیه کنند. دادستان بیرجند ادامه داد: اگر کارشناسان به نتیجه رسیدند که رهاسازی پساب فاضلاب بر سلامتی مردم و دام‌ها تاثیر دارد، باید این موضوع سریع‌تر با برنامه‌ریزی و تدبیر حل و فصل شود. وی ادامه داد: تصفیه خانه بیرجند یا استاندارد نیست که البته متخصصان باید نظر دهند و اگر استاندارد است این بوی نامطبوع که تمام منطقه و جاده را فراگرفته باید برای آن چاره‌اندیشی شود. حجت الاسلام نسایی گفت: اگر تصفیه خانه بیرجند به‌روز نیست باید به‌روز رسانی شود و اداراتی که متولی امر هستند باید پای کار بیایند و این دغدغه مردم را حل کنند زیرا مشکلی نیست که راهکار نداشته باشد. وی اظهار داشت: مسئولان زحمت زیادی کشیدند که قابل تقدیر است ولی کافی نیست و باید برنامه دقیق‌تری به این امر اختصاص دهند و با تدبیر این مشکل حل شود. دادستان بیرجند گفت: هدف ما در سیستم قضایی مچ‌گیری نیست و اینکه همیشه بگوییم چرا مدیران ترک فعل کردند، بلکه سیستم قضایی به دنبال حل مشکل و کار برای مردم است. وی افزود: باید همگی دست به دست هم دهیم و نگرانی‌های مردم و مسئولان را که به سیستم قضایی منتقل می‌کنند، رفع شود. به گفته مسئولان شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی، پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب بیرجند استاندارد است و آلودگی از این بابت محیط زیست را تهدید نمی‌کند.تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی با توجه به کم‌آبی در منطقه از اهداف این رهاسازی عنوان شده است. 

شناسایی ۹ بیمار جدید کرونایی در استان

خیرآبادی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حاضر ۱۴۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری بوده که از این تعداد ۴۴ نفر بیماران کرونایی هستند. محمد دهقانی فیروز آبادی با بیان اینکه طی دو روز گذشته ۸۴ نمونه از بیماران مشکوک اخذ شده است، افزود: از این تعداد تست ۹ نفر مثبت بوده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: از موارد مثبت کرونا، چهار مورد مربوط به قاینات، دو مورد سربیشه، دو مورد بیرجند و یک مورد طبس بوده است.

حضور و غیاب در کار نیست

اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس وجود ندارد. محمدی- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در  شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی استان در زیرکوه  آموزش حضوری در مدارس برای دانش آموزان را اختیاری اعلام کرد. واقعی گفت: هیچگونه الزامی برای حضور دانش آموزان در کلاس درس به مدارس نخواهد بود و خانواده‌ها می‌ توانند فرزندان خود را به صورت دلخواه به کلاس‌های درس بفرستند. وی افزود: بر اساس آخرین تصمیم ستاد ملی کرونا مقرر شد در مدارسی که جمعیت دانش آموزان زیر ۵۰ نفر باشد مدارس با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و با ظرفیت حداکثر ۱۰ دانش آموز بازگشایی شود. واقعی گفت: همچنین در مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش و مدارسی که کلاس‌های آن‌ها به صورت عملی برگزار می‌شود مقرر شد مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حداکثر ظرفیت ۱۰ دانش آموز دایر شود. وی افزود: همچنین پایه‌های اول و دوم ابتدایی در تمام مدارس و تمامی شهرستان‌های استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با ظرفیت حداکثر ۱۰ دانش آموز دایر شود.

۸۴۰ میلیون تومان کمک سرانه

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی  در ادامه گفت: در دی ماه سال جاری از سوی وزارت بیش از ۸۴۰ میلیون تومان کمک سرانه به مدارس عشایری استان تخصیص یافت. محمد علی واقعی با اشاره به مجازی بودن آموزش در عصر کرونا افزود: نبودن زیرساخت مناسب برای دسترسی به شبکه شاد از مهم ترین مشکلات موجود در مناطق مرزی و عشایری است. وی از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین وزارتخانه های آموزش و کشور برای تامین گوشی ویژه دانش آموزان نیازمند خبر داد و افزود: در این راستا هزار و ۵۰۰ دانش آموز از مزایای گوشی و تبلت هوشمند برای استفاده از شبکه شاد بهره مند می شوند.

شمارش معکوس برای اتمام طرح جامع شهر قاین

اعتمادیان- طرح جامع شهر قاین تا پایان سال مراحل استانی آن و طرح در کمیته برنامه ریزی استان به پایان خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در دیدار رئیس شورای اسلامی استان، اعضای شورای اسلامی و شهردار قاین گفت: نگاه مجموعه راه و شهرسازی در راستای کمک به شهرداری ها و کاهش مشکلات عمرانی و اجتماعی در حوزه شهری می باشد و در راستای این هدف نیازمند کمک و همکاری شهرداری ها و شورای های اسلامی در جهت انجام وظایف خود هستیم. داعی در ارتباط با طرح جامع شهر قاین نیز بیان کرد: تا پایان سال مراحل استانی و طرح در کمیته برنامه ریزی استان به پایان خواهد رسید و در خصوص طرح جامع گردشگری قاین نیز این طرح باید نواقص و اخذ استعلامات آن توسط شهرداری تکمیل شود تا برای اخذ مجوز در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور مطرح شود. در خصوص مباحث مربوط به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ طرح تفصیلی و  کمیته امور زیر بنایی همکاری لازم در جهت تسریع درروند پرونده های ارسالی به کمیسیون های مربوط صورت خواهد پذیرفت. وی افزود: در حوزه باز آفرینی شهری ۱۲ پروژه در سطح شهر قاین در محلات هدف طرح باز آفرینی شهری هدف گذاری و برای تعیین پیمانکار مناقصاتی نیز برگزار شده که متاسفانه تاکنون استقبالی صورت نگرفته است و بیشترین پروژه های باز آفرینی دراستان بعد از شهر بیرجند در شهر قاین با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال تعریف شده است.  وی گفت:در طرح اقدام ملی مسکن به دلیل عدم تامین زمین مورد نیاز جهت احداث طرح اقدام ملی مسکن در شهر قاین، اراضی این طرح در روستای شاهیک در نظر گرفته شده است. وی درخصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه راه ها نیز گفت: در حوزه ساخت راه ها اولویت اداره کل راه و شهرسازی در شهرستان قاین، تکمیل و اتمام باند دوم محور قاین-بیرجند می باشد که در سال ۹۹ حدود ۱۸ کیلومتر از این محور دو بانده شد که این مقدار طی سالیان گذشته بی سابقه بوده است و با پیگیری های صورت گرفته مبلغ ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک مسکن برای تسریع روند ساخت این محور اخذ شده و انشاا… تا پایان سال طول مسیر دو بانده شده محور قاین- بیرجند به ۷۰ کیلومتر خواهد رسید.

بررسی ظرفیت‌های سرمایه گذاری معدنی در کارخانه کک شهرستان طبس

امتحانی – مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه امید برای بررسی سرمایه گذاری در طبس به این شهر سفر کرد. مدرس خیابانی در این سفر ابتدا با حضور در کارخانه‌ کک طبس روند پیشرفت بررسی ظرفیت‌های سرمایه گذاری معدنی در کارخانه کک شهرستان طبس و سرمایه گذاری در این کارخانه را مورد بررسی قرار داد.  وی همچنین از کارخانه زغال شویی و معدن پروده طبس بازدید کرد. معاون استاندار خراسان جنوبی در این بازدید‌ها گفت: کمیته‌ جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی ستاد توسعه خاوران از سازمان‌های توسعه گرا برای سرمایه گذاری در این استان دعوت می‌کند. عابدی با بیان اینکه تلاش برای جذب دستگاه‌هایی که توان سرمایه گذاری در استان را دارند درحال انجام است، گفت: در این راستا با توجه به قابلیت خاص زغال سنگ در شهرستان طبس در اولین اقدام از شرکت سرمایه گذاری امید کشور دعوت شد.کارخانه کک طبس که کمبود نقدینگی و مواد اولیه باعث شده تنها با یک سوم ظرفیت فعالیت کند بازار‌های خوبی برای فروش پیدا کرده و ۲۰۰ نفر را مشغول به کار کرده است.

دو کشته در تصادف محور طبس یزد

خودکار – برخورد دو خودرو در محور طبس – یزد دو کشته برجای گذاشت. رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: ساعت ۱۴:۰۰ روز گذشته بر اثر برخورد سواری پراید با کامیون در حوالی مسجد شکر شهرستان طبس، راننده و سرنشین خودروی پراید جان باختند.سرهنگ علیرضا رضایی افزود:خودرو‌ها پس از برخورد، دچار آتش سوزی شدند و راننده و سرنشین پراید در آتش سوختند. وی گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

اتوبوس حامل احشام و سوخت قاچاق به مقصد نرسید

یعقوبی- فرمانده انتظامی شهرستان قاین گفت: مأموران انتظامی شهرستان قاین در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و دام، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند. سرهنگ زال بیکی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از خودرو ۱۵ رأس احشام قاچاق فاقد مجوز دامپزشکی و ۳۰۰ لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف کردند که ارزش ریالی کالای قاچاق و دام مکشوفه ۳۳۰ میلیون ریال برآورد شد.

بزرگترین مجتمع آموزشی شرق کشور، آماده بهره برداری

اصغری- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زیربنای مجتمع سردار شهید سلیمانی را ۱۰ هزار و ۲۶۳ مترمربع دانست و گفت: این مجتمع ۴۵ کلاس درس برای تمام مقاطع تحصیلی دارد که بیش از هزار و ۳۵۰ دانش آموز را از فضای آموزشی استاندارد بهره مند می‌کند. چاوشان آمفی تئاتر، سالن ورزشی و آزمایشگاه‌های فیزیک، شیمی و زیست شناسی را از دیگر امکانات مجتمع سردار شهید سلیمانی اعلام کرد و افزود: برای ساخت این مجتمع بیش از ۳۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت