اخبار اجتماعی – فرهنگی

دستاوردهای حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی

کاری- مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه طبیعت خراسان جنوبی، با توجه به عواملی مانند موقعیت جغرافیایی، ارتفاع از سطح دریا، شرایط آب و هوایی و شکل زمین از تنوع زیستی فوق العاده ای برخوردار است.افزود: اکوسیستم مناطق کویری، قابلیتها و ارزشهای اکولوژیک بالایی دارد. حاتمی با اشاره به اینکه وجود گونه های گیاهی و جانوری خاص و طبیعت منحصر به فرد آن، این مناطق را در زمره پرارزشترین اکوسیستمهای طبیعی قرار داده است، ادامه داد: وضعیت آب و هوایی این مناطق و وجود چشم اندازهای خاص آن از جمله پدیده شنهای روان و وجود گونه های گیاهی و جانوری سازگار با سخت ترین شرایط اقلیمی، می تواند این مناطق را به یکی از جذابترین مناطق طبیعت گردی کشور تبدیل نماید.

اکوسیستم پهناور زیبای استان

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: ۱۳/۳ درصد از خاک استان معادل ۲۰۰۶۲۱۳ هکتار در قالب مناطق چهارگانه محیط زیست مدیریت می شوند. حاتمی با اشاره به سه پناه گاه حیات وحش (پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس، پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار نهبندان، پناه گاهحیات وحش رباط شور) افزود: هفت منطقه حفاظت شده (شاسکوه در قاین، باقران در بیرجند، آرک و گرنگ در خوسف، مظفری در فردوس، کمرسرخ در سرایان، پطرگان در زیرکوه،درمیان سربیشه بصورت مشترک در دو شهرستان درمیان و سربیشه) می باشد.

تنوع گیاهی و جانوری بی نظیر

وی یادآور شد: تاکنون تعداد ۲۲۸ گونه پرنده، ۵۰ گونه پستاندار،۵۰ گونه خزنده، ۳ گونه دو زیست و بیش از ۱۰۰۰گونه گیاهی در استان شناسایی شده است. وی با بیان اینکه در حوزه محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای تامین آب حیات وحش اختصاص یافت، ادامه داد: همچنین برای پایش مناطق تحت مدیریت، مقابله با پدیده گرد وغبار ، تعمیر و تجهیز پاسگاههای محیط بانی و ایجاد بستر و زیرساختهای گردشگری در تالاب کجی نمکزار نهبندان نیز اعتبار تخصیص یافت.

اختصاص اعتبار ۵۹۵ میلیون تومانی برای ایستگاه‌های سنجش گرد وغبار

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی عنوان کرد: ۵۹۵ میلیون تومان، از محل اعتبارات ملی سال ۱۴۰۰ برای تکمیل، تجهیز و بروز رسانی ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در خراسان جنوبی اختصاص یافت. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان به حوزه محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی جهت تامین آب حیات وحش،پایش مناطق تحت مدیریت، مقابله با پدیده گرد وغبار، تعمیر و تجهیز پاسگاههای محیط بانی، ایجاد بستر و زیرساختهای گردشگری در تالاب کجی نمکزار نهبندان اختصاص داده شد.

اختصاص ۴۹۰ میلیون تومانی اعتبار برای برنامه های آموزشی

حاتمی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش و مشارکتهای مردمی حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی نیز ۴۹۰ میلیون تومان اعتبار برای برنامه های آموزشی اختصاص یافت، خاطر نشان کرد: این اعتبار با هدف ارتقای سطح دانش ، بینش و نگرش زیست محیطی جامعه و ارتقاء سطح مشارکت انان در زمینه حفاظت از محیط زیست می باشد. وی یادآور شد: همچنین در حوزه یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ۲۸۰ نفر متخلف شکار صید در استان را دستگیر کرده است. مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی از کشف و ضبط ۳۶۱ مورد لاشه پرندگان و پستانداران از متخلفان شکار وصید خبر داد و افزود: همچنین تعداد ۴۴ قبضه سلاح غیر مجاز و تعداد ۱۲۰ قبضه سلاح مجاز که استفاده غیر مجاز از آنها شده بود کشف و ضبط شده است. حاتمی اظهار کرد: ضریب حفاظتی مناطق با اضافه شدن ۳۶ دستگاه موتور سیکلت به یگان موتوری افزایش یافت.

مشارکت منطقه ویژه اقتصادی در ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه بیرجند

برزجی- با مشارکت سازمان منطقه ویژه اقتصادی واداره کل نوسازی توسعه وتجهیز مدارس خراسان جنوبی مدرسه ای ۱۲ کلاسه در شهرستان بیرجند احداث می‌شود. به گزارش خبرنگار آوا، طی مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی،رییس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان و جمعی از مسئولان، تفاهم نامه احداث یک باب مدرسه ۱۲کلاسه در شهرستان بیرجند مابین منطقه ویژه اقتصادی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی منعقد شد. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در این آیین تعداد تفاهم نامه های منعقد شده فی مابین خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان را در ۲۴مین جشنواره خیرین مدرسه ساز بالغ بر ۷۰مورد اعلام کرد و گفت: این تفاهم نامه ها تعهدی بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان ایجاد کرده که شایسته قدردانی است. چاوشان با اشاره به تفاهم نامه مابین منطقه ویژه اقتصادی برای احداث یک باب مدرسه ۱۲کلاسه، عنوان کرد: زیربنایی که برای احداث این مدرسه تعریف شده بالغ بر هزار و ۳۶۰ متر مربع است. وی از سرمایه گذاری هفتمیلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی منطقه ویژه اقتصادی در این پروژه مدرسه سازی خبر داد و افزود:مقرر شده ۵۰درصد از هزینه احداث این مدرسه توسط منطقه ویژه اقتصادی و ۵۰درصد هم توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی تأمین شود. مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان خراسان جنوبی هم با بیان اینکه احسان و نیکوکاری سبب ایجاد دوستی و صمیمیت بین افراد جامعه می‌شود، گفت: از جمله کارهای ارزشمند و خداپسندانه‌ای که نصیب انسان‌ها می‌شود، مدرسه‌سازی است و مدرسه سازی یک باقیات الصالحات و خیر ماندگار است. صفدری زاده ادامه داد: خیرین مدرسه ساز پیش قدم در توسعه و رشد علم و دانش کشور هستند و نقش مهم و تأثیرگذاری در رفع مشکلات آموزشی دارند، بی شک اگر کمک های بدون طمع آنان نبود مشکلات زیادی داشتیم. وی با تأکید بر اینکه در چند سال اخیر به همت خیرین و کمک مسئولان گام‌های خوبی در امر مدرسه سازی در خراسان‌جنوبی برداشته شده است، افزود: کمبود فضای آموزشی در استان و خصوصا روستاهای مرزی بسیار مشاهده می شود، گاهی مشاهده می‌شود که در بعضی نقاط استان، دانش آموزان در سرما و گرما، ۹ ماه تحصیلی را در کانکس درس می‌خوانند و با حداقل امکانات آموزشی دست و پنجه نرم می‌کنند. وی با بیان اینکه در دیدار با معاون هماهنگی اقتصادی استاندار پیشنهاد دادیم تا شرکتی در قالب شرکت های سرمایه گذاری در استان شکل گیرد، گفت: بعد از شکل گیری این شرکت های سرمایه گذاری، استاندار می تواند به اعتبار شرکت های سرمایه گذاری طرح ها را اجرا کند. وی اظهار داشت: مجموعه تاپسر تاکنون تعدادی مدرسه در سطح استان های مختلف کشور احداث کرده است و در خراسان جنوبی هم منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی مدرسه ای ۱۲ کلاسه را احداث خواهد کرد.

افتتاح پروژه‌های اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سرایان

میرکلانی- در پنجمین روز از هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان سرایان پروژه های این شهرستان در هفته دولت به بهره برداری رسید. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، پروژه روکش آسفالت حفاظتی محور بسطاق – کرغند به عنوان پروژه منتخب در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای با حضور استاندار و جمعی از مسئولین افتتاح شد. پروژه روکش آسفالت حفاظتی محور بسطاق – کرغند به طول ۱۲ کیلومتر و با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال به بهر برداری رسیده است.در هفته دولت ۵ پروژه در حوزه های نوسازی و بهسازی، لکه گیری و روکش راه و تعمیر و تبدیل آبنما و پل در شهرستان سرایان به بهره برداری رسیده است. پروژه تبدیل آبنما به پل ده دهانه بند نو، روکش آسفالت محور سه قلعه-آیسک، اجرای لکه گیری و روکش آسفالت حفاظتی محور سه راهی روم-سرایان و اصلاح و ایمن سازی نقطه پرحادثه پیچ چاه طالب برای بهره مندی بیشتر کاربران جاده ای از جمله پروژه های قابل بهره برداری این شهرستان در هفته دولت است.

بازدید سرزده شورای شهر بیرجند از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی

زمانی- رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند با حضور سرزده در ساختمان مرکزی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند از روند فعالیت ها و توانمندیهای سازمان بازدید کردند. به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در این بازدید بر لزوم حفظ آمادگی و افزایش میزان سرعت عمل، دقت و توانمندی نیروها در حین اجرای عملیات، جهت ارائه عملکرد مناسب و ارتقاء سطح ایمنی و کمک به شهروندان تاکید کرد. حسنی صفت ضمن قول مساعد برای رفع مشکلات، از نگاه ویژه نمایندگان مردم در شورای اسلامی به سازمان آتش نشانی و تقویت تجهیزات و ایستگاه های آتش نشانی شهر خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پیش از ظهر دیروز نشست خبری شورای شهر با حضور خبرنگاران برگزار شد.عبدالرزاق

بیشتر

خودکار – مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی گفت: استفاده کنندگان غیرمجاز از آب در سطح

بیشتر

کاری – درد بیمار بودن و همراه بیمار بودن خود به تنهایی می تواند یک

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت