آمادگی کامل برای خدمت رسانی به مردم در نوروز ۱۴۰۲

کاری – عابدانی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌ریزی های انجام شده در راستای مدیریت مصرف انرژی در نوروز ۱۴۰۲ هم گفت: خراسان جنوبی در مسیر طریق الرضا (ع)
قرار دارد به همین خاطر از یک ماه پیش اکیپ‌های مختلف از جایگاه‌های سوخت استان بازدید داشته‌اند تا نواقص احتمالی برطرف شود و جایگاه ها آماده سوخت رسانی و ارائه خدمات به مسافران نورزی و زائران امام مهربانی باشد. محمدرضا عابدانی روز گذشته در نشست خبری با بیان اینکه رسالت اصلی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی است، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیارد لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد رشد دارد. مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی بیان کرد: در استان هزار و ۵۰۰ مصرف کننده عمده و جزء فرآورده‌های نفتی داریم که به طور مستمر فرآورده دریافت می‌کنند.

لزوم استفاده از کارت شخصی در راستای مسدود نشدن آن تا پایان سال
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با تاکید به استفاده از کارت سوخت شخصی عنوان کرد: درخواست داریم مردم در راستای مسدود نشدن کارت‌های سوخت شخصی خود حتما تا پایان سال جاری یک مرحله از کارت سوخت شخصی خود سوخت گیری کنند. وی اضافه کرد: همچنین کارت‌های سوخت در اختیار جایگاه‌ها را به صورت مناسب بین جایگاه‌ها توزیع کردیم تا گردشگران نوروزی مشکلی در تامین فرآورده نفتی خود نداشته باشند. عابدانی با اشاره به اینکه مشکلی در صدور مجوز پمپ بنزین در استان براساس قانون داریم اضافه کرد: در حال حاضر نیز پراکندگی جایگاه‌های سوخت در استان مناسب است.عابدانی اضافه کرد: در سال جاری ۶ هزار بازدید از کمیت فرآورده های عرضه شده سطح مجاری عرضه و پنج هزار و ۳۰۰ مورد بازدید از کیفیت محصول ارائه شده انجام شده است.وی با بیان اینکه همچنین فعالیت نازل‌ها در جایگاه‌های سوخت به صورت مستمر مورد بازدید قرار می‌گیرد، بیان کرد: براساس بازدیدهای انجام شده به صورت میانگین بیش از ۹۵ درصد نازل‌ها به صورت مستمر فعالیت داشتند و خرابی نازل‌ها در استان نسبت به کشور بسیار پایین و ناچیز است.

در مدیریت بحران سرما، شرکت ملی پخش مثل همیشه سربلند بود
عابدانی ضمن تشکر از استاندار خراسان جنوبی به واسطه مدیریت موضوع بحران سرما و تقدیر از زحمات شرکت گاز استان، با بیان اینکه در زمینه مدیریت بحران سرما ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر فرآورده نفتی توزیع کردیم، ادامه داد: با تامین سوخت جایگزین واحدهای مرغداری، گلخانه‌ای و واحدهای تولیدی و صنعتی که امکان قطع گاز آن واحدها میسر، از قطع گاز خانگی جلوگیری شود. وی با بیان اینکه همچنین برای مدیریت بحران سرما سه میلیون لیتر نفت سفید را در جایگاه‌ها و فروشندگی‌های استان توزیع کردیم، اضافه کرد: از این مقدار در بحران سرما ۶۰۰ هزار لیتر توزیع شد، همچنین در این مدت ۹۸ هزار سیلندر گاز نیز توزیع کردیم.

اضافه شدن ۹۰ نفتکش جدید به ناوگان
وی با بیان اینکه در سال جاری ۹۰ نفتکش جدید به ناوگان این مدیریت اضافه شده است، افزود: در حال حاضر تامین و انتقال سوخت استان به وسیله ۲۳۰ دستگاه نفتکش انجام می‌شود.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی عنوان کرد: سال جاری در زمینه حمل و جابجایی فرآورده‌های نفتی، این شرکت ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه جابجایی فرآورده نفتی پرداخت کرده است. وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون
۲ میلیون لیتر سوخت هواپیمایی تحویل شرکت‌های هواپیمایی شده است.

درخواست و خرید فرآورده های نفتی، ۱۰۰ درصد الکترونیکی
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: ۱۰۰ درصد درخواست، خرید و پرداخت ارزش فرآورده‌های نفتی در استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. وی در خصوص ایمنی انبار نفت بیرجند که در ورودی شهر از سمت شهرستان درمیان جانمایی شده است هم گفت: تیم کارشناسی از پدافند غیرعامل کشور بارها از این انبار بازدید کردند و کوچکترین نقص فنی و ایمنی را گزارش نکردند. وی خاطر نشان کرد: بر اساس نظر کارشناسان به دلیل تجهیزات کامل به لحاظ ایمنی انبار نفت استان هیچ مشکلی ندارد.

کشف فرآورده های نفتی قاچاق ۴۰۰ درصد رشد داشته است
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه کشفیات فرآورده‌های نفتی از کارت‌های هوشمند نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است گفت: کشف فرآورده‌های نفتی قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

فروش بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریال فراورده های نفتی در مرز ماهیرود
عابدانی یادآور شد: برای برخورد لازم با تخلفات در توزیع فرآورده های نفتی در سال جاری ۱۰ میلیارد ریال غرامت از بخش‌هایی که تخلف کردند دریافت شده است. مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از جمله اقداماتی که برای کاهش قاچاق فرآورده‌های نفتی در حال انجام است، تامین فرآورده نفتی کشور افغانستان به طور قانونی است، عنوان کرد: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ میلیون لیتر به ارزش ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به صورت خرده فروشی در بازارچه ماهیرود به فروش رسیده است. وی اضافه کرد:
در خراسان جنوبی ۲۵ جایگاه سی ان جی فعال است که در سال جاری ۶۰ میلیون مترمکعب گاز تحویل آن شده که گاز تحویل شده رشد پنج درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. وی با اشاره به مشکلات انتقال فرآورده های نفتی توسط نفتکش ها ادامه داد: این موضوع مشکلاتی در افزایش تردد آنان در جاده‌های استان ایجاد کرده به گونه‌ای که ما با هر نفتکش تنها می‌توانیم ۳۰ هزار لیتر فرآورده را به استان منتقل کنیم.وی با اشاره به انتقال فرآورده نفتی به وسیله نفت‌کش‌ها از رفسنجان به سمت مشهد عنوان کرد: این طرح با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان در مرحله کسب مجوز از شورای اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه کشور است.

خبر مسمومیت دانش آموزان درمیان با نشت گاز از ماشین های حمل سوخت صحت ندارد
وی خاطر نشان کرد: موضوع بدحالی دانش آموزان شهرستان درمیان به دلیل نشت گاز از تانکر سوخت صحت ندارد. مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با اشاره به غیر کارشناسی بودن این ادعا تاکید کرد: در انبار نفت استان که میلیون‌ها لیتر فرآورده داریم به دلیل شدت گاز در این منطقه روزانه باید تلفات داشته باشیم که تاکنون حتی یک مسمومیت نداشته‌ایم. وی با بیان اینکه در خصوص نفتکش های مرزی که در آن دخیل نیستیم ادعای نداریم اما نفتکش‌هایی که در اختیار و تحت پیمان ماست، هیچ گونه مسمومیتی بر اثر گاز نفتکش‌ها آن هم در فضای آزاد را رد می‌کنیم. وی خاطر نشان کرد: از طرفی هم اعلام بدحالی به دلیل نفتکش‌ها باعث موج نگرانی و ترس از وجود نفتکش‌ها در شهر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت