آغاز طرح پویش همراهان سفر ایمن در خراسان جنوبی

همزمان با سراسر کشور طرح نوروزی پویش همراهان سفر ایمن در مجتمع خدماتی رفاهی امام رضا (ع) دیهوک آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای خراسان جنوبی، با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان،رئیس ستاد اقامه نماز استان، جانشین فرماندهی پلیس راه استان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی طبس و شهر دیهوک، پویش همراهان سفر ایمن در مجتمع خدماتی رفاهی امام رضا (ع) دیهوک آغاز شد.
رحیمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس اظهار کرد: مجموعه راهداری در بدترین زمان ها و شرایط جوّی در جاده های مشغول خدمت رسانی به کاربران جاده ای هستند. وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد، افزود: با توجه به مسافت ها طولانی راه ها در استان به خصوص شهرستان طبس، این پویش مکانی برای استراحت رانندگان خواهد بود تا خطر تصادفات کمتر شود. وی با اشاره به اینکه حوزه نگهداری راه کاری بزرگ و عظیمی است ، ادامه داد: مجموعه راهداری از زندگی و تعطیلات خود می زنند تا هموطنان با آرامش در محورهای مواصلاتی تردد کنند.
اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این مراسم تصریح کرد: همزمان با سراسر کشور، پویش همراهان سفر ایمن با شعار «سفر ایمن با یاد خدا و همراهی شما» از امروز تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ با همکاری ستاد اقامه نماز در ۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی استان خراسان جنوبی اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه در این پویش استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سازمانی و فراسازمانی پیش‌بینی شده است، افزود: پویش همراهان سفر ایمن با هدف افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان، به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های لازم برای تحقق اهداف و برنامه‌های تکلیفی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در چهارچوب آئین نامه انضباط اجتماعی ترافیکی و مورد تأیید کمیسیون ایمنی راه‌ها برگزار می‌شود.
وی با اشاره به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان به برنامه های فرهنگی این طرح اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی برای کودکان، استقرار میز فرهنگی و پاسخگویی به مسائل مربوطه با مشارکت ستاد اقامه نماز استان از دیگر برنامه های این پویش است.
جلال زاده یادآور شد: همچنین در این مدت ۳۳ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در استان برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی فعالیت دارد.
حجت الاسلام کمیلی، دبیر ستاد اقامه نماز استان در این مراسم نیز تصریح کرد: مجتمع ها و نمازخانه های بین راهی نیاز ضروری برای مسافران است که از وقوع بسیاری از حوادث جاده ای جلوگیری می کند. وی با اشاره به همت مجموعه راهداری در نظارت بر مجتمع ها افزود: اقدامات و نظارت های اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان در بحث مجتمع ها و نمازخانه های بین راهی که مکان بسیار ضروری برای مسافران و موجب تبلیغ نماز بهترین فریصه الهی است، به صورت مستمر و با جدیت انجام می شود که این موضوع بسیار شایسته و قابل تقدیر است.
دبیر ستاد اقامه نماز استان تاکید کرد: باید برای اقامه نماز اول وقت که مهمترین فریضه الهی است، قدم برداشته و مدیران در دوران مسئولیت در حد توان در این زمینه تلاش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت